دور زدن قوانین واکسن با دوز چهارم و پنجم

کیوسک: نگاهی به صفحه اول روزنامه‌های خارجی 4 ژانویه 2022

وقتی سه دوز معجزه نمی‌کند، برخی سراغ دوز چهارم و پنجم واکسن کرونا می‌روند. نیویورک‌تایمز در این گزارش به افراط در واکسن‌زدن پرداخته که در آن عده‌ای از افراد قوانین را کنار می‌زنند تا بر ایمنی ضعیف در بدن‌شان غلبه کنند.

نیویورک‌تایمز

وقتی سه دوز معجزه نمی‌کند، برخی سراغ دوز چهارم و پنجم واکسن کرونا می‌روند. نیویورک‌تایمز در این گزارش به افراط در واکسن‌زدن پرداخته که در آن عده‌ای از افراد قوانین را کنار می‌زنند تا بر ایمنی ضعیف در بدن‌شان غلبه کنند. این گزارش خانمی 49 ساله را مثال زده که پیوند کلیه داشته و سیستم ایمنی بدنش پایین بوده است. او حتی با دو دوز واکسن مدرنا هم بدنش آنتی‌بادی مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا را تشکیل نداده است. او پیش از تایید متخصصان اقدام به دریافت دوز سوم جانسون اند جانسون کرد، ولی باز هم بدنش آنتی‌بادی مورد انتظار را تولید نکرد.

 

واشینگتن‌پست

عکس یک واشینگتن‌پست، برف سنگین و بی‌سابقه ایالت کالیفرنیای آمریکا را نشان می‌دهد که از ژانویه 2019 در این منطقه بی‌سابقه بوده است.

این روزنامه در گزارشی از دعوای روزافزون راست‌گرایان افراطی و طرفداران ترامپ خبر داده و نوشته است: «پول دعوا راست افراطی را هدایت می‌کند و آتش‌بیارها برای کاهش پاداش یکدیگر رقابت می‌کنند.»

 

فایننشال‌تایمز

فایننشال‌تایمز گزارش می‌دهد که اپل اولین شرکتی است که در ارزش بازار به مبلغ  3تریلیون دلار دست یافته است. بر اساس این گزارش، سازنده رایانه‌های آیفون و مک از تقاضای عرضه بیشتر در طول همه‌گیری بهره زیادی برده است که ناشی از دورکاری کارمندان در بسیاری از کشورها بود.

 

تایمز

تایمز بر هشدار بوریس جانسون تمرکز می‌کند که بیمارستان‌های انگلیس همچنان در چند هفته آینده تحت فشار «قابل توجهی» خواهند بود. تیتر این روزنامه نقل‌قولی از جانسون است که می‌گوید ما در مسیر درست مبارزه با ویروس هستیم، با این حال، این روزنامه به نقل از یک وزیر دولت می‌گوید احتمالا روزهای اوج شیوع اُمیکرون در بریتانیا پشت سر گذاشته شده است.

 

گاردین

گاردین با تمرکز بر فشار روی سیستم بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید که مقامات بهداشت و درمان هشدار می‌دهند که بسیاری از بخش‌های این خدمات اکنون در «وضعیت بحران» هستند. به گزارش این روزنامه، با این حال، نخست‌وزیر انگلیس فعلا اعمال محدودیت‌های جدید را رد کرده است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.