وعده هزار و یکم برای واگذاری استقلال و پرسپولیس!

رییس جمهور دستور داد، خصوصی‌سازی اجرا کرد

به نظر می‌رسد اینبار بعد از سال‌ها قرار است قدم هایی برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس برداشته شود. رییس‌جمهور نیز در این خصوص دستور داده است.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سال‌ها است قرار است خصوصی شوند. عرضه این دو باشگاه به بورس بارها از از سوی مقامات ورزش وعده داده شده اما هیچ گاه جامه عمل به خود ندیده است. حالا اما بار دیگر این مساله داغ شده و به نظر می‌رسد این بار قرار است اقداماتی انجام شود.

بعد از جلسات گسترده ای که مسئولان وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی در این باره داشتند، حمید سجادی وزیر ورزش اینطور به موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس واکنش نشان داد: «اجازه بدهید به عنوان ورزشکاری قدیمی تر و اکنون به عنوان خادم ورزش از رئیس جمهور محترم تشکر کنم که از هفته اول شروع کار که خواهش کردم اقدامات را انجام بدهیم و مسیر را برای واگذاری این دو باشگاه ادامه بدهیم، استقبال کردند و دستور اکید دادند که موافق هستند و گفتند راه را ادامه بدهید. در معاونت حقوقی کار ایشان ادامه پیدا کرد و از آقای دهقان تشکر می‌کنم. دو، سه هفته مراحل حقوقی کار انجام شد و مجددا گزارشی خدمت رئیس جمهور تقدیم شد و جناب دکتر رئیسی به وزیر اقتصادی دستور دادند. در حال حاضر عزیران در سازمان خصوصی سازی در حال برنامه‌ریزی هستند تا طبق قولی که من مکتوب امضا و خدمت دبیر کل ای اف سی ارسال کرده ام، این اتفاق بیفتد.»

او افزود: «سجادی ادامه داد: در ادامه مکاتبات دیگری انجام شد و اعلام آمادگی کردیم همکارانم در این دو باشگاه و سایر باشگاه‌ها اگر علاقه‌مند به ادامه راه خصوصی سازی و حرفه‌ای شدن باشند، در کنار این عزیزان هستم. من به همراه مدیران عامل استقلال و پرسپولیس آماده حضور و مذاکره و دفاع از مستنداتمان هستیم. خوشبختانه این رابطه خوب و مثبت بین ما و کنفدراسیون فوتبال آسیا شروع شده است و مکتوب هم قول داده‌ایم که در فوریه (بهمن ماه) مقدمات واگذاری دو باشگاه برای خصوصی‌سازی را آغاز خواهیم کرد. »

رییس سازمان خصوصی سازی نیز در این باره اظهارنظر کرد و از مثبت بودن روند عرضه دو باشگاه حرف زد: «مدل هایی برای واگذاری پیشنهاد شد. از مدل پیمان مدیریت دو باشگاه که بتوان قراردادی 2 تا 4 ساله را با افرادی منعقد کرد که تجربه مدیریت در این دو باشگاه را دارند تا حضور یک سهامدار عمده که با الگوی شرکت هایی مثل فولاد سپاهان، گل گهر، ذوب آهن کار کند.»

بخش بعدی صحبت های قربان زاده در رابطه با موضوعات دیگر مطرح شده در جلسه برای درآمدزایی بیشتر استقلال و پرسپولیس بود و او در این رابطه اینطور حرف هایش را از سر گرفت: «در کنار تضمین سودآوری، موضوع حق پخش تلویزیونی دو باشگاه بود و همینطور موضوع مربوط به درآمدزایی برند دو باشگاه. بالاخره این دو باشگاه این قابلیت را برای درآمدزایی خیلی خیلی بیشتر دارند و مردم اعتماد دارند. بنابراین اگر بتوانند در فضاهای مختلف کار کنند، می توانند درآمدزایی داشته باشند و به سود آوری کمک کنند و باید در بیزینس پلن دو باشگاه بیاید.»

قربان زاده سپس در رابطه با روند خصوصی سازی توضیح داد: «صورت های مالی این دو باشگاه تا آخر این هفته باید به ما تحویل داده شود. استقلال این کار را انجام داده و پرسپولیس وعده داده که در روزهای آینده این کار را انجام خواهد داد. در صورت تایید صورت های مالی، مواردی که هیئت پذیرش بورس برایشان تعیین کرده نظیر بیزینس پلن و طرح توجیهی نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. تایید شدن آنها وابسته به این است که سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس این موارد را تایید کند و بدین صورت تا 20 درصد می توانیم سهام دار خرد داشته باشیم و به مردم عرضه شود. در کنار آن، مجموعه هایی که در عرصه مدیریت دو باشگاه تجربه دارند، نظیر پیشکسوتان و افرادی که اهلیت شان تایید شده است، می تواند در قالب پیمان مدیریت کار را بگیرند. در کنار این هم بخشی از سهام هم شرکت های عمده هم همانطور که عرض کردم، می توانند متقاضی گرفتن بخش زیادی از سهم پرسپولیس و استقلال باشند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.