حسین رضازاده در یک‌قدمی بازگشت به وزنه‌برداری

با توجه به ابلاغ بازنشستگی علی مرادی، احتمالا رئیس قدیمی فدراسیون وزنه‌برداری از سمت خود کنار می‌رود

گفته می‌شود حسین رضازاده قصد دارد بعد از چند سال بار دیگر به صندلی ریاست فدراسیون وزنه‌برداری بازگردد و احتمالا همراه با او خیلی از قهرمانان بار دیگر وارد عرصه خواهند شد.

شایعات نزدیک به واقعیت در روزهای اخیر حکایت از عزم وزارت ورزش برای تغییرات در فدراسیون وزنه‌برداری دارد. علی مرادی که تیرماه سال 98 برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس انتخاب شد، با 33 سال خدمت همچنان در رأس فدراسیون وزنه‌برداری حضور دارد، اما گویا وزارت ورزش به همین بهانه می‌خواهد تغییراتی در این فدراسیون المپیکی به وجود بیاورد.

علی مرادی قبل از حضور تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی از وزارت ورزش درخواست کمک کرد و با پاسخ منفی سجادی مواجه شد. همین مساله باعث شد تا بعد از نایب‌قهرمانی تیم ملی ایران در جهان، ملی‌پوشان از کمبود امکانات اردویی و استرس قبل از اعزام گلایه کنند و نوک پیکان انتقادات به سوی وزارت ورزش برود. گویا این اتفاقات کار دست مرادی داده و سجادی قصد دارد بازنشستگی او را ابلاغ کند تا در ابتدا یک سرپرست برای فدراسیون تعیین و سپس انتخابات برگزار شود. حتی گفته می‌شود حکم بازنشستگی به مرادی ابلاغ شده، اما او با ارتباطاتی که در مجلس شورای اسلامی دارد، می‌خواهد به وزیر ورزش فشار بیاورد تا حداقل تا پایان دوره 4 ساله خود در این مسند باقی بماند.

سجاد انوشیروانی که رقیب اصلی مرادی در انتخابات اخیر بود و نایب‌قهرمانی المپیک لندن را هم در کارنامه دارد، گزینه اصلی سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری است. البته از سوی دیگر، گفته می‌شود پروژه اصلی برای بازگشت حسین رضازاده استارت خورده و رکورددار سابق دسته فوق سنگین جهان قصد دارد بعد از چند سال بار دیگر برای ریاست فدراسیون وزنه‌برداری آستین‌ها را بالا بزند. حسین رضازاده که هنوز هم عضو هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیاست، در سال‌های اخیر به دلیل اتفاقات جدی با علی مرادی کاملا از فدراسیون فاصله گرفته و در هیچ کدام از رویدادهای داخلی هم رد پایی از او دیده نمی‌شود. می‌توان نفراتی همچون کوروش باقری، حسین توکلی و بهداد سلیمی را هم در صف منتقدان علی مرادی دانست.

البته که رضازاده نیز در دوران ریاست خود منتقدان زیادی داشت و خیلی‌ها حتی کاهش سهمیه وزنه‌برداری ایران در المپیک 2020 توکیو را مربوط به دوپینگ‌های پرتعداد دوران ریاست او می‌دانستند. با این حال بهترین نتیجه تاریخ وزنه‌برداری ایران در المپیک در دوران مدیریت او در المپیک 2012 لندن رقم خورد و با توجه به اسم و رسمی که رضازاده در جامعه دارد، بعید نیست از سوی وزارت ورزش برای رسیدن به صندلی ریاست حمایت شود.

به هر حال باید نشست و دید وزارت ورزش چه تصمیمی در خصوص مرادی مدتی بعد از نایب‌قهرمانی وزنه‌برداری ایران در جهان می‌گیرد و چه کسی در آینده ریاست این فدراسیون بااهمیت را در دست خواهد داشت. بدون شک وزنه‌برداری در سال 1401 که بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو در پیش است، از اهمیت بالایی برای مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برخوردار است و باید به زودی تکلیف آن مشخص شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.