درگذشت هنرمند امیدوار و محبوب

عطاءالله امیدوار هنرمند نقاش، عکاس، موزیسین و معمار مطرح کشور درگذشت. این هنرمند که چند وقتی بود با بیماری سرطان مبارزه می‌کرد، شب گذشته  در هفتادوپنج سالگی دار فانی را وداع گفت

شهروندآنلاین: خبر درگذشت عطاءالله امیدوار معروف به عطاالله خان را- که به جهت شخصیت مهربان و محجوب و آن سبیل خاص و دوربینی که همیشه به گردن داشت، بسیار محبوب بود- امین امیدوار فرزند این هنرمند در گفت‌وگو با ایسنا تایید کرد.

امین امیدوار با اشاره به درگذشت عطاالله‌خان- پس از گذراندن یک دوره‌ طولانی بیماری- از تلاش برای خاکسپاری این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خبر داد. با این حال به گفته فرزند هنرمند تازه درگذشته زمان تشییع پیکر عطاالله امیدوار هنوز نامشخص است و پس از تایید به طور رسمی اعلام خواهد شد.

عطاالله امیدوار متولد سال ۱۳۲۵ که در سال ۱۳۵۱ در رشتهٔ معماری از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده و سپس با درجهٔ دکترا از دانشکده معماری بوزار فرانسه فارغ‌التحصیل شده بود، به عنوان یک موزیسین همکاری با برنامهٔ گل‌ها را نیز در کارنامه داشت. ساخت فیلم‌های کوتاه، خلق آثاری در حوزه نقاشی و برپایی نمایشگاه‌های متعددی از «نقاشی‌های دیجیتالی» در پاریس و ایران از دیگر دستاوردهای این هنرمند محسوب می‌شود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.