پاسخ احمدی‌نژاد به آنجلینا جولی

یادداشت طنز شهرونگ

طیبه رسول‌زاده احمدی‌نژاد دیروز در توییتی نسبت به حرف‌های خانم آنجیلنا جولی واکنش نشان داد. این حرکت به شدت برد پیت را رنجانده. با این که شایعاتی در مورد خودش و جنیفر آنیستون به گوش می‌رسد ولی شنیده‌ها حاکی است که بعد از خواندن توییت احمدی‌نژاد اشک در چشم‌هایش جمع شده و همین‌طور که لیوان […]

طیبه رسول‌زاده

احمدی‌نژاد دیروز در توییتی نسبت به حرف‌های خانم آنجیلنا جولی واکنش نشان داد. این حرکت به شدت برد پیت را رنجانده. با این که شایعاتی در مورد خودش و جنیفر آنیستون به گوش می‌رسد ولی شنیده‌ها حاکی است که بعد از خواندن توییت احمدی‌نژاد اشک در چشم‌هایش جمع شده و همین‌طور که لیوان آب آلبالو رو به یک‌باره سر می‌کشیده گفته: «بالاخره آنجلینا زن سابقم است و مادر بچه‌هایم. من هنوز امید بازگشت داشتم. چطور رقابت کنم؟ چطور؟» از طرفی بیلی باب تورنتون هم واکنش‌هایی نشان داده که کارشناسان گفته‌اند: «تو دیگه بشین سر جات پیرمرد. اگه خیلی مرد بودی خانم به این مهربونی و خوبی را بعد از دو سال طلاق نمی‌دادی.»

احمدی‌نژاد البته نشان داده است که دیگر به راه و رسم توییتر و هوایی زدن وارد شده. یعنی مثل این پدرانی که تازه وارد فضای مجازی می‌شوند عمل نمی‌کند. اگر به جای ایشان، یکی از این عزیزان تازه‌وارد بود خیلی مستقیم می‌رفت زیر توییت آنجلینا می‌نوشت چه زیبا گفتید بانو. با اجازه شیر می‌کنم. بعد هم چندتا ایموجی گل و لبخند و قلب بنفش و زرد می‌گذاشت. ولی این‌جور مواقع هوایی توییت زدن خیلی بیش‌تر جواب می‌دهد.

درست است در هوایی اسم طرف را نمی‌آوریم و فقط فحش و ناله و نفرین یا عشقمان را به او ابراز می‌کنیم. ولی این تنها راه هوایی زدن نیست. شما بدون این‌که نسبت به فرد مورد نظر مستقیم ابراز علاقه کنید هم می‌توانید با پاسخ به توییتش ارادت خودتان را برسانید. می‌توانید به جای آن‌که بگویید چه لباس قشنگی پوشیده‌اید یا شما چه چشم‌های زیبایی دارید یا یک بیت از شعر «پلنگه چش قشنگه» را بنویسید، خیلی با ادب و جنتلمنانه با نظرات فکریش موافقت کنید و خودتان و طرف را در یک تیم بگذارید. مثلن می‌توانید بگویید: «من هم با شما موافقم و گمان می‌کنم همه جامعه باید با هم در راهی که شما به آن اشاره کردید متحد شوند.» یعنی حتا می‌توانید از کل مردم جهان برای ادای احترام به طرف، مایه بگذارید. این روش خیلی حرفه‌ای و زیر پوستی است و روی ناخودآگاه طرف تاثیر می‌گذارد. مخصوصن اگر به او این حس منتقل شود که حرفی که او زده را تا حالا کسی نگفته و چه نگاه روشن بینانه، متفاوت و تازه‌ای به موضوع دارد.

حالا بستگی به این که کدام‌تان فالورهای بیشتری دارید و شناخته شده‌تر هستید داستان فرق می‌کند. اگر شما فالورهایتان بیشتر باشد که به این کارها نیاز ندارید. کافی‌است توییتش را لایک کنید خودش می‌آید زیر توییت‌تان ریپلای می‌زند. ولی وقتی شما فالورهای کمتری دارید کار سخت می‌شود. باید توییت را لایک کنید. بعد هم کوت کنید و حرف‌تان را به شیوه‌ای که در بالا ذکر شد، بزنید. البته اگر باندی در توییتر دارید خودشان می‌آیند زیر توییت شما به بحث و تبادل نظر می‌پردازند یا ریتوییتش می‌کنند. از قدیم هم که گفته‌اند توجه توجه می‌آورد. همین سنسورهای کراش مورد نظر را فعال می‌کند و مجبور به واکنش می‌شود.

حالا اگر طرف خارجی باشد همه این تلاش‌ها بیهوده است. باید منتظر بنشینید و به شانستان تکیه کنید چون رفقای شما که مثل شما نرفته‌اند کلاس زبان و انگلیسی یاد نگرفته‌اند که زیر توییت‌تان به انگلیسی پاسخ بدهند. پس بهتر است امیدوار باشید طرف مقابل زبان فارسی بلد باشد. البته در رابطه با خانم جولی این امید هست. شایعاتی وجود دارد که برت پیت، همسر سابق ایشان روی بازویش به فارسی بیت شعری از مولانا را تتو کرده.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.