اسکان بیش از سه هزار سیل زده سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان: بیشترین آسیب سیلاب در شهرستان چابهار و کنارک گزارش شده است.

سه هزار و ۱۵۱ آسیب دیده سیلاب اخیر در جنوب این استان در ۱۳ شهرستان و ۵۵ روستا در چادر اسکان داده شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۱۵۱ آسیب دیده سیلاب اخیر در جنوب این استان در ۱۳ شهرستان و ۵۵ روستا در چادر اسکان داده شدند.

علیرضا میربهاءالدین در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: بدنبال وقوع بارندگی شدید بسیاری از مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان دچار آبگرفتگی و سیلاب شد که بلافاصله تیم‌های امدادی این جمعیت به ارائه خدمت پرداختند.
وی بیان کرد: در این راستا تعداد قابل توجهی موکت، تخته پتو و نایلون و مواد غذایی بین آسیب دیدگان توزیع شد و این روند تا عادی شدن شرایط  همچنان تداوم دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر توزیع  اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهارداشت: بیشترین آسیب سیلاب در شهرستان چابهار و کنارک گزارش شده است.

وی افزود: افزون بر ۴۹۸ نفر روز امدادگر با بکارگیری ۶۰ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های استان کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

ورود ۲ سامانه بارشی به شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان طی چهار روز گذشته و ریزش بیش از ۳۰۰ میلی‌متر باران باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بسیاری از خانه‌ها در شهرستان‌های کُنارک، چابهار و دشتیاری شده است.

با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد خانه‌ها در شهر بندری کُنارک با مشکل آبگرفتگی مواجه شده است، بسیاری از مردم در سالن‌های اسکان موقت مستقر شده‌اند و برای بازگشت به خانه‌های خود مشکلاتی دارند و طبق گفته مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رفع این مشکلات نیازمند توجه مسوولان در سطوح استانی و ملی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.