اولیانوف: مذاکرات وین به آرامی، اما پیوسته پیش می‌رود

وزیر خارجه آلمان: مذاکرات با ایران وارد مرحله حساس شده است

«میخائیل اولیانوف» در صفحه توئیتر خود نوشت: جلسات منظم شرکت کنندگان برجام (بدون ایران) و آمریکا بعد از ساعت ۱۸ فرصت خوبی برای بررسی آخرین تحولات در جریان گفتگو‌های وین فراهم کرد

نماینده روسیه در مذاکرات وین در پیامی توئیتری به تشریح فضای حاکم بر این مذاکرات پرداخت.

به گزارش مهر، نماینده روسیه در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌ها در رشته پیام‌هایی توئیتری به تشریح فضای حاکم بر این مذاکرات پرداخت.

«میخائیل اولیانوف» در صفحه توئیتر خود نوشت: جلسات منظم شرکت کنندگان برجام (بدون ایران) و آمریکا بعد از ساعت ۱۸ فرصت خوبی برای بررسی آخرین تحولات در جریان گفتگو‌های وین فراهم کرد.

این دیپلمات روس در توئیتی دیگر نوشت: واقعاً نشانه خوبی است. در دور هفتم مذاکرات وین نظرات متفاوت (به نظر من غیرقابل توجیه) از منفی تا مشکوک بود؛ بنابراین جوی ایجاد کرد که برای پیشرفت مناسب نبود. ما باید عینی‌تر باشیم: مذاکرات به آرامی، اما پیوسته به پیش می‌رود.

همچنین وزیر امور خارجه آلمان که به واشنگتن سفر کرده است، اظهار داشت مذاکرات با ایران وارد مرحله حساسی شده است.

به گزارش ایرنا، آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترکی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این مطلب افزود که دو کشور دارای موضع مشترکی در مورد ایران و برجام هستند.

وی در ادامه مدعی شد: «ایران، اعتماد زیادی را تلف کرده. وقت زیادی باقی نمانده ولی ما از این زمان در وین استفاده می‌کنیم.»

گفتنی است که هشتمین دور از گفتگو‌های برچیدن تحریم‌ها عصر دوشنبه هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مو را معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

این نشست پنجشنبه گذشته به دلیل آغاز تعطیلات سال نو میلادی به صورت موقت متوقف شده بود و مجدداً از دوشنبه این هفته از سر گرفته شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.