گزارش هلال احمر: ۱۰ فوتی و نجات ۱۲۰ نفر از سیلاب

پیرحسین کولیوند: در ٤٠ شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر امدادرسانی ادامه دارد

تخلیه آب از منازل مسکونی با جدیت دنبال می شود و تاکنون از ٤٠٠ خانه آب به صورت کامل تخلیه شده است. در مجموع بیش از ۴۷۰۰ نیرو برای کمک به سیل زدگان به کار گرفته شده و در این راستا ۷۴۱ دستگاه خودرو روز نیز مورد استفاده قرار گرفته است

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ۱۲۰ نفر از شهروندان از سیلاب نجات داده شده و به مناطق امن منتقل شدند، از تداوم امدادرسانی به شهروندان در ۴۰ شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا ،دکتر  پیرحسین کولیوند در خصوص سوانح جوی کشور که از  ٨ تا ١٦ دی رخ داد، گفت: ٣١ استان تحت تاثیر موج بارشی قرار گرفتند و به همین علت هلال احمر به آماده باش کامل درآمد تا در نقاطی که متاثر از سوانح جوی بودند، امدادرسانی خود را آغاز کند.

وی افزود: بیشتر آسیب‌های ناشی از این سامانه بارشی در جنوب کشور مشاهده می شود و در همین زمینه ١٦٠٥ دستگاه چادر، ٢٦٥٧ تخته موکت، ۱۷ هزار و ۵۱۵ تخته پتو، ٢٦١٩٠ کیلوگرم نایلون، ۷۰۰ شعله والور، ۴۷۷۷ بسته غذایی، ۳۵۶۳ کیلوگرم برنج، ۷۲۲۴ قوطی کنسروجات، ۱۳۲ کیلوگرم خرما، ٣١٠٢ قرص نان و ۲۱ هزار و ۱۴۸ بطری آب معدنی در میان سیل زدگان توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در ٤٠ شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر امدادرسانی ادامه دارد و از تمامی ظرفیت‌ها برای کمک به مردم استفاده می شود.

کولیوند ادامه داد: طی ٤٨ ساعت گذشته در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس ۴ فروند بالگرد طی ٤٧ سورتی پرواز و به مدت ۲۵ ساعت محموله امدادی ١١ تنی را به مناطق سیل زده انتقال و ٢٣ نفر از مجروحین سیل را به مراکز درمانی منتقل کردند. همچنین ۱۶۳ نیروی امدادی نیز بوسیله بالگرد به مناطق صعب العبور اعزام شدند.

وی افزود: سوانح جوی در روزهای اخیر صرفا معطوف به جنوب کشور نبود و در  استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد امدادرسانی انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در مجموع در ١١٠ شهرستان عملیات امدادرسانی توسط نیروهای هلال احمر انجام و برای ٤٨ هزار و ۱۴۴ نفر اسکان اضطراری فراهم شد. در همین راستا ٤ اردوگاه در چابهار، کنارک و میناب نیز برپا شد تا شهروندان در این اردوگاه ها ساکن شوند.

کولیوند با اشاره به اهم ماموریت‌های هلال احمر در مناطق سیل زده در روزهای اخیر گفت: ١٢٠ نفر از شهروندان در روزهای اخیر از سیل نجات داده شدند و متاسفانه ١٠ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در استان‌های شمالی نیز ١٥ نفر خدمات سرپایی درمانی توسط نیروهای هلال احمر  دریافت کردند و  ٥ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ٢٤٠ دستگاه خودرو از سیل و کولاک رها شدند.

کولیوند تاکید کرد: تخلیه آب از منازل مسکونی با جدیت دنبال می شود و تاکنون از  ٤٠٠ خانه آب به صورت کامل تخلیه شده است. در مجموع بیش از ۴۷۰۰ نیرو برای کمک به سیل زدگان به کار گرفته شده و در این راستا ۷۴۱ دستگاه خودرو روز نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.