وعده پرسروصدای کاندیدای ریاست جمهوری کره جنوبی

کاندیدای حزب حاکم: درمان ریزش مو تحت بیمه قرار می گیرد

جئونگ دائون، مادر دو فرزند، در نشست انتخاباتی که حزب لی برای رای دهندگانی که از ریزش مو رنج می‌برند، ترتیب داده بود، گفت که او درمان ریزش مو را به دلیل نیاز به ۴ میلیون وون (۳۳۲۵ دلار) در شش ماه کنار گذاشت و به جایش شامپو و غذای مناسب تهیه کرد.

کاندیدای ریاست جمهوری حزب حاکم کره جنوبی با ارائه پیشنهاد اجازه به بیمه مراقبت‌های بهداشتی عمومی برای پوشش درمان ریزش مو، باعث جنجال شده است. این ماجرا موجب تشویق برخی رای دهندگان و انتقاد برخی دیگر درمورد پوپولیستی بودن این طرح شد.

به گزارش انتخاب و به نقل از رویترز، لی جائه میونگ، پرچمدار حزب دموکرات، این قول را داد و گفت که تقریباً ۱۰ میلیون نفر از ریزش مو رنج می‌برند، اما بسیاری از آن‌ها به دلیل هزینه‌های بالای درمان، دارو‌هایی را از خارج از کشور سفارش می‌دهند یا به دارو‌های پروستات به عنوان جایگزین متوسل می‌شوند.

پیشنهاد او واکنش‌های شدید زیادی را از سوی برخی افراد برانگیخت. این کاندیدا اخیرا یک کلیپ ویدیویی ۱۵ ثانیه‌ای منتشر کرد که در آن یک تبلیغ ریزش مو را تقلید کرد، اما گفت که او بهترین نامزد برای «مو‌های شما» است.

جئونگ دائون، مادر دو فرزند، در نشست انتخاباتی که حزب لی برای رای دهندگانی که از ریزش مو رنج می‌برند، ترتیب داده بود، گفت که او درمان ریزش مو را به دلیل نیاز به ۴ میلیون وون (۳۳۲۵ دلار) در شش ماه کنار گذاشت و به جایش شامپو و غذای مناسب تهیه کرد.

اما این قول انتخاباتی انتقاد‌های زیادی را نیز برانگیخت و مخالفان آن را جدیدترین طرح پوپولیستی «لی» خواندند. Ahn Cheol-soo، یک نامزد اپوزیسیون که قبلاً یک پزشک و سرمایه‌دار نرم‌افزار بود، پیشنهاد لی را غیرمسئولانه توصیف کرد و قول داد در صورت انتخاب شدن، قیمت دارو‌های عمومی را کاهش دهد و بودجه تولید دارو برای درمان ریزش مو را تأمین کند.

لی، که زمانی می‌گفت آرزو دارد یک «برنی سندرز» موفق شود، به دلیل تلاش‌هایش برای ارائه یارانه و واکنش‌های تهاجمی به کووید-۱۹ در دوران فرمانداری استان گیونگگی به شهرت رسیده است.

لی سانگ ای، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ملی ججو، گفت که اگر صد‌ها میلیارد وون برای پوشش بیمه‌ای ریزش مو خرج شود، بیمه سلامتی ملی ممکن است با مشکل مواجه شود چراکه برای کمک به افرادی که از بیماری‌های جدی رنج می‌برند طراحی شده است.

هیچ اطلاعات رسمی مبنی بر اینکه چه تعداد از مردم کره جنوبی از ریزش مو رنج می‌برند وجود ندارد. خدمات بیمه سلامت ملی تنها آمار سالانه افرادی را که تحت درمان بیمارستانی قرار گرفته اند ارائه می‌کند که در سال ۲۰۲۰ به ۲۳۰۰۰۰ نفر رسید.

لی جائه میونگ روز چهارشنبه گفت که پوشش بیمه‌ای ریزش مو ضروری است و کمپین او در حال مطالعه تاثیر مالی احتمالی آن است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.