شعب تخصصی برای رسیدگی به تخلفات «روانشناس‌نماها»/ ۴ استان صدرنشین تخلفات کدامند؟

بیشترین تخلفات مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی است

با توجه به دامنه بالای تخلفات روانشناس‌نماها در فضای مجازی، تشکیل شعب تخصصی در کلان شهرها بسیار مورد نیاز است

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از درخواست این سازمان برای تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به تخلفات مربوط به فعالیت روانشناس نماها در فضای مجازی خبر داد.

دکتر محمد حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افسار گسیختگی ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره در فضای مجازی و به ویژه در دوران پاندمی کووید ۱۹، اظهار کرد: اکنون در فضای مجازی روانشناس‌نماها و روانشناسان زرد جولان می‌دهند و در عین حال سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز امکانات لازم برای مقابله با این افراد را ندارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه مطابق با قانون این سازمان می‌تواند اعضای خود و دارندگان پروانه حرفه‌ای از سازمان نظام رونشناسی و مشاوره کشور را به دلیل انجام تخلفات مورد بازخواست قرار دهد و احکامی را برای آنها در نظر گیرد، افزود: با این حال بیشترین تخلفات انجام شده در حوزه ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره مربوط به روانشناس نماهایی است که عضو سازمان نیستند و از این رو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تنها می‌تواند این افراد را به دادگاه صالحه معرفی کند.

حاتمی با اشاره به مکاتبه این سازمان با قوه قضائیه در راستای فعالیت “روانشناس‌نماها”، ادامه داد: این امر را به عنوان یک معضل مهم با رئیس قوه قضائیه مطرح و صراحتا عنوان کردیم که فعالیت این افراد در فضای مجازی به خانواده‌ها آسیب می‌رساند و بعضا علیرغم معرفی آنها به دادگاه یا دادستانی نیز این افراد منع تعقیب می‌خورند. از این رو از آقای اژه‌ای درخواست کردیم که شعب تخصصی برای رسیدگی به تخلفات روانشناس نماها در فضای مجازی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مقابله با فعالیت “روانشناس‌نماها” امری تخصصی است و دامنه آن نیز هر روز وسیع‌تر می‌شود، تاکید کرد: نهایتا رئیس قوه قضاییه نامه ما را به معاون اول ارجاع داده و معاون اول نیز به ادارات کل استان‌ها ارجاع داده و گفته‌اند که در صورت ضرورت با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در این راستا همکاری شود. با این حال تا کنون پاسخ درستی به ما داده نشده است. باید در این راستا با روسای دادگستری استان‌ها مکاتبه کرده و آنها را توجیه کنیم که نیاز است یک شعبه تخصصی در هر استانی برای رسیدگی به این تخلفات وجود داشته باشد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور همچنین این را هم گفت که با توجه به دامنه بالای تخلفات روانشناس‌نماها در فضای مجازی، تشکیل این شعب تخصصی در کلان شهرها بسیار مورد نیاز است چراکه بیشترین تخلفات روانشناس‌نماها مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، مشهد و آذربایجان شرقی است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.