خیز مدعیان برای قهرمانی نیم‌فصل

مرور مهم‌ترین دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال عصر شنبه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود؛ مدعیان لیگ برای قهرمانی در نیم‌فصل تلاش می‌کنند.

شهروندآنلاین: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به ایستگاه چهاردهم خود رسیده و تیم‌های مدعی امیدوارند با برد در دیدارهای عصر شنبه شرایط خود را در جدول تثبیت کنند و البته برای قهرمانی نیم‌فصل خیز بردارند.

در حساس‌ترین دیدارهای هفته چهاردهم پرسپولیس در مشهد مقابل تیم قعرنشین شهرخودرو قرار می‌گیرد و استقلال در تهران میزبان مس رفسنجان قدرتمند است. بازی سپاهان و فولاد هم یکی از مسابقات جذاب این هفته خواهد بود.

شهرخودرو- پرسپولیس؛ برد آسان یحیی؟

شهرخودروی مشهد که تا اینجای رقابت‌های تیمی نه‌چندان خوب نشان داده و در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد، این هفته میزبان پرسپولیس خواهد بود. حاشیه جالب این بازی طلبی است که شهرخودرو از پرسپولیس بابت انتقال دو سال قبل یحیی گل‌محمدی دارد. با این‌حال تیم حال حاضر شهرخودرو با تیمی که گل‌محمدی، سرمربی‌اش بود زمین تا آسمان تفاوت کرده است.

شهرخودرو در لیگ برتر بیست‌ویکم هنوز بردی به‌دست نیاورده و با 20 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع و با سه گل زده بدترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. در این شرایط خیلی‌ها روی کاغذ شانس پرسپولیس را برای برد زیاد می‌دانند و بعید است شاگردان داوود سیدعباسی بتوانند مقابل پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی، ایستادگی کنند.

پرسپولیس با 19 گل زده به همراه مس رفسنجان زهردارترین خطوط حمله لیگ را دارند البته مس رفسنجان یک برد سه‌برصفر مقابل همین پدیده به سودش ثبت شده است. به‌طور طبیعی سرخپوشان پایتخت نباید در این دیدار مشکلی برای برد داشته باشند و می‌توان انتظار داشت که آنها به پنجمین برد متوالی خود در این فصل برسند و شاید این هفته صدرنشین لیگ هم شوند.

در حال حاضر پرسپولیس 28 امتیازی در رده دوم جدول و پشت سر استقلال ایستاده است. استقلالی که با حکم کمیته انضباطی 29 امتیازی شده است.

استقلال – مس رفسنجان؛ کار سخت فرهاد در آزادی

استقلال تنها تیم بدون شکست لیگ برتر، حریفی قدرتمند را در ورزشگاه آزادی پیش رو دارد.  آبی‌ها برای رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل باید دو بازی آینده خود را هم با برد پشت سر بگذارند. شاگردان فرهاد مجیدی هفته گذشته در اراک در لحظات پایانی دو امتیاز حساس را از دست دادند تا برخی کارشناسان از شیوه بازی استقلال انتقاد کنند.

استقلال هفته گذشته با سه مدافع آقاسی، یزدانی و دانشگر مقابل آلومینیوم بازی کرد و در نهایت در وقت‌های تلف‌شده گل خورد شاید با بازگشت مرادمند محروم، خط دفاع استقلال در مقابل مس رفسنجان تغییر کند. ژستد هم که فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال مدام می‌گوید از عملکردش در میدان راضی است تاکنون در امر گلزنی خیلی موفق نبوده است. به هرحال آبی‌پوشان مقابل مس فقط برد می‌خواهند به قول یک مربی قدیمی حتی شده با نیم گل! مهم برنده شدن و گرفتن سه امتیاز است.

چیزی که مشخص است استقلال بازی دشواری مقابل تیم مس رفسنجان خواهد داشت تیمی 22 امتیازی که در رده چهارم جدول لیگ ایستاده است. مس رفسنجان حریف قدرتمندی است تیمی که محمد ربیعی هدایتش را برعهده دارد و سقف آرزوهایش کوتاه نیست.

سپاهان – فولاد؛ صنعتی‌ها به‌دنبال اعاده حیثیت

سپاهان بعد از سه باخت متوالی طبق پیش‌بینی‌ها توانست تیم پدیده را شکست بدهد و نوار باخت‌هایش را قطع کند. این مرتبه آنها مقابل مانعی فولادی قرار گرفته‌اند که یک باخت و یک تساوی در دو هفته اخیر کسب کرده و با 18 امتیاز در رده هفتم جدول ایستاده است. سپاهان 25 امتیازی، سوم جدول است و کادرفنی زردپوشان معتقد است که آنها همچنان در کورس قهرمانی قرار دارند. البته سپاهان باید این ادعا را در میدان هم نشان بدهد و از سد تیم فولاد اهواز عبور کند. تقابل نکونام و نویدکیا دو مربی از نسل جدید فوتبال و از فوتبالیست‌های قدیمی کشور دیدنی است.

برنامه کامل رقابت‌های هفته چهاردهم به شرح ذیل است:

شنبه ۱۸ دی‌ماه

نساجی – ذوب‌آهن(ساعت 15)/فجرسپاسی- تراکتور تبریز(ساعت 15)/ شهرخودرو- پرسپولیس(ساعت 15)/پیکان- آلومینیوم (ساعت 15)/گل‌گهر سیرجان- هوادار(ساعت 15)/ استقلال- مس رفسنجان(ساعت 17)/سپاهان اصفهان- فولاد(ساعت 17)/ صنعت نفت آبادان- نفت مسجدسلیمان(ساعت 17)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.