فرمانده نیروی دریایی سپاه: بستن تنگه هرمز؟ دشمنان این حرف‌ها را می‌زنند

دشمنان در پی ایجاد دشمنی بین کشور‌های منطقه هستند

ما زبان دیپلماسی را می‌فهمیم، ولی آنان با زبان استکبار با ما حرف می‌زنند… امروز باید با هر ایرانی، با احترام حرف بزنند… باید به ما احترام بگذارند»

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که جمهوری اسلامی انتقام شهید سلیمانی را از آمریکا خواهد گرفت.

به گزارش فارس، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که شهید قاسم سلیمانی مشتاق شهادت بود.

سردار تنگسیری در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المنار لبنان گفت حاج قاسم، کاریزمای خاصی داشت و جمهوری اسلامی انتقام وی را از آمریکا خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه، نیرو‌های سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز وظیفه دارند، گفت که ارتش جمهوری اسلامی، مسئولیت تأمین امنیت دریای عمان را بر عهده دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه هدف دشمنان از ورود به منطقه، غارت نفت بوده و هست، تصریح کرد، منطقه خلیج فارس، یک منطقه راهبردی و حساس بوده و حضور آمریکا در این منطقه حساس نشان از اهمیت آن دارد.

ایران قصد ندارد با کسی بجنگند

سردار تنگسیری، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، از منطقه محافظت می‌کند، خاطر نشان کرد: «ما نمی‌خواهیم با کسی بجنگیم… ما پس از پیروزی انقلاب، وزارت جنگ را به دفاع تبدیل کردیم».

وی با تأکید بر اینکه سربازان ایران با دشمنان مقابله می‌کنند، به دعوت جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های مسلمان برای حضور در رزمایش‌های اخیر خبر داد و گفت: «ما در رزمایش‌های خود از عمان و قطر دعوت کردیم که در این رزمایش شرکت کنند».

دشمنان در پی ایجاد دشمنی بین کشور‌های منطقه هستند

این فرمانده سپاه با اشاره به اینکه دشمنان در پی ایجاد دشمنی بین کشور‌های منطقه هستند، تصریح کرد: «صدام با حمایت دشمنان ما، به ما حمله کرد…، ولی ما همیشه برای مقابله با تهدید، خودمان را آماده می‌کنیم و آمادگی خود را افزایش می‌دهیم… فرمانده کل نیرو‌های مسلح ما یک مرجع تقلید است… و دائما بر آمادگی نیرو‌های مسلح تأکید دارند».

سردار تنگسیری ضمن انتقاد از تحریم‌های شدید آمریکا و کشور‌های غربی علیه جمهوری اسلامی، تأکید کرد: «دشمنان ما را تحریم کردند…، ولی ما در سایه تحریم، قدرت تسلیحاتی خود را افزایش می‌دهیم.

تلاش می‌کنیم که همه سلاح‌های ما، ایرانی باشد… جوانان ایرانی، سلاح می‌سازند. ما افتخار می‌کنیم… دشمنان ما احمق هستند. اگر می‌گذاشتند، ارتباط داشته باشیم، شاید این پیشرفت کنونی را نداشتیم.. آن موقع وابسته به خارج بودیم».

نیرو‌های مقاومت نیازی به آموزشی ندارند

وی درباره حمایت ایران از گروه‌های مقاومت منطقه خاطر نشان کرد: «نیرو‌های مقاومت به جایی رسیدند که نیازی به آموزشی ندارند… حزب الله به تنهایی می‌تواند کل مقاومت را آموزش دهد.

اگر [گروه‌های مقاومت]بخواهند حتما این کار را می‌کنیم… حماس و گروه‌های مقاومت، خودشان موشک می‌سازند… دیگر نیازی به کسی ندارند. اگر خواستند، راهنمایی می‌کنیم».

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقشه شوم آمریکا برای ترساندن کشور‌های منطقه از ایران، گفت: بستن تنگه هرمز!… دشمنان این حرف‌ها را می‌زنند تا همسایگان را بترسانند.

آیا این را عقل سلیم می‌پذیرد؟ دوستان ما در کشور‌های غیر مسلمان نیز از این تنگه استفاده می‌کنند. ما از تنگه هرمز حمایت می‌کنیم… الان بنای این کار (بستن تنگه هرمز) را نداریم… اگر روزی نیاز شد، امکانات در آن زمان، فراهم است.

تا زمانی که از این مسیر استفاده کنیم، از عبور هیچ کس جلوگیری نخواهیم کرد. با کمک کشور‌های همسایه خواهیم توانست امنیت را تأمین کنیم».

سردار تنگسیری تأکید کرد، هزینه‌ای که جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال داد، علتش این است که رژیم اشغالگر قدس را فاسد می‌داند و تأکید دارد که این رژیم خانه مسلمانان را تخریب و به لبنان و کشور‌های همسایه حمله می‌کند.

اگر به ایران حمله شود، منطقه شعله‌ور خواهد شد

وی درباره احتمال حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران هم تصریح کرد: «اگر ایران مورد حمله قرار گیرد، چه می‌شود؟.. اگر تهدیدی باشد، پاسخ به آن، محدود به این منطقه نخواهد بود، بلکه شامل منطقه گسترده‌تری خواهد بود… کل منطقه شعله ور خواهد شد. اگر آمریکا و اسرائیل حماقت کنند، پاسخ ایران، محدود به این منطقه نخواهد بود».

این فرمانده سپاه درباره انتقام از خون شهید سلیمانی هم تأکید کرد: «ما هنوز انتقام نگرفته‌ایم… کمترین انتقام [از خون]شهید سلیمانی، رفتن آمریکایی‌ها از منطقه است.

ما زبان دیپلماسی را می‌فهمیم، ولی آنان با زبان استکبار با ما حرف می‌زنند… امروز باید با هر ایرانی، با احترام حرف بزنند… باید به ما احترام بگذارند».

سردار تنگسیری در پایان با توصیه به سربازان آمریکایی برای خروج از منطقه، خاطر نشان کرد: «سربازان آمریکایی برای دولتمردان آمریکایی که جنازه شما را بر روی دوششان نمی‌گذارند… جانتان را فدا نکنید.

این منطقه، ملک مردم ایران و مسلمان است… آنان می‌توانند در آن امنیت برقرار کنند… فاسدان سیاسی در پی تأمین منافع سیاسی خود هستند و حاضر نیستند به این منطقه بیایند، ولی سرباز را می‌فرستند که مبارزه کند.

سرباز نیز جان خود را برای چه کسی فدا می‌کند؟… سربازان آمریکایی جان خود را بردارند و بروند. ما افتخار می‌کنیم که خونمان در این منطقه بریزد».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.