فقط 23 کارت واکسن تقلبی تایید شد!

کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی تشکیل شد

شهروندآنلاین- 23نفر بدون واکسیناسیون کارت واکسن تقلبی گرفتند. مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گفتن از این خبر مدعی شد این عدد در مقابل 120میلیون واکسیناسیون بسیار ناچیز است. به گفته علیرضا رحیم‌نیا تعداد کارت‌های صادر شده واکسن بدون انجام واکسیناسیون که در فضای مجازی به این موضوع دامن زده می‌شود خیلی کم است. «این تعداد تاثیری در افکار عمومی ندارد.»

رحیم‌نیا ادامه می‌دهد: «افراد نباید در فضای مجازی نسبت به خرید و فروش کارت واکسن تقلبی تحت‌تاثیر قرار بگیرند.» به گفته او دفتر بازرسی وزارت بهداشت به صورت مستمر این موضوع را رصد کرده و با متخلفان برخورد می‌کند.

سامانه 190 تمامی شکایات مردم را مورد رصد قرار می‌دهد. این سامانه دارای  6خط بوده که خط 7 نیز برای رسیدگی به مشکلات پزشکان راه‌اندازی شده است. گروه پزشکی می‌تواند از طریق تماس با سامانه 190مسائل خود را بیان کنند.

به اعتقاد رحیم‌نیا اعتقاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر آن است که برای پیشگیری از ایجاد سوءاستفاده باید بخش‌های مختلف وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی از جمله دفتر وزیر مورد بازرسی و عملکرد قرار گیرند.«ما نیز در همین جهت برنامه‌های حوزه بازرسی و شکایات وزارت بهداشت را اجرایی می‌کنیم.»

کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی نیز در وزارت بهداشت تشکیل شده. «به دنبال آن هستیم که جلسات این کمیته را به‌طور مرتب در جهت شناسایی گلوگاه‌های فساد و برخورد با آنها برگزار کنیم. در این جهت تعامل سازنده‌ای  با سازمان بازرسی کل کشور داشته و ارتباط تنگاتنگی با آنها داریم. از اولویت‌های ما در جهت پیشبرد امور محوله و صیانت از حقوق مردم است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.