کارشناسان: نیازی به دوز چهارم واکسن کرونا نیست

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 8 ژانویه 2022

«کارشناسان می‌گویند نیازی به دوز چهارم نخواهد بود»؛ «موج اُمیکرون بیمارستان‌های نیویورک را از پا در می‌آورد؛ درمان بیماران بیشتر با کارکنان کمتر» و «سرما را به مصائب آنها بیفزایید؛ با فرا رسیدن زمستان سخت افغانستان، بسیاری مجبورند بین غذا و گرما یکی را انتخاب کنند» عناوینی در صفحه نخست روزنامه‌های جهان.

دیلی‌تلگراف

«کارشناسان می‌گویند نیازی به دوز چهارم نخواهد بود» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. به گزارش این روزنامه بریتانیایی، مشاوران علمی دولت گفته‌اند که در حال حاضر به تزریق دوز چهارم واکسن کووید نیازی نیست.

در گزارش آمده: «تجزیه و تحلیل کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی نشان داد که سه ماه پس از دریافت تزریق دوز سوم، محافظت در برابر بستری‌شدن در بیمارستان در میان افراد بالای 65 سال حدود 90 درصد باقی مانده است. این در حالی است که برخی کشورها شروع به تزریق چهارمین دوز واکسن کووید کرده‌اند.»

نیویورک‌تایمز

«موج اُمیکرون بیمارستان‌های نیویورک را از پا در می‌آورد» و «درمان بیماران بیشتر با کارکنان کمتر» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است.

در گزارش آمده: «در مرکزی پزشکی در بروکلین، بخش مراقبت‌های ویژه پُر است، عمدتا با بیماران کووید. در صحنه‌ای که یادآور بهار 2020 است، تخت‌های بیماران در راهرو گذاشته شده است. لاری براون، مدیر اجرایی، گفت: «همه بیمارستان‌ها در بروکلین و سایر بخش‌ها تحت فشار هستند.» در حالی که کرونای اُمیکرون (Omicron) در نیویورک در حال گسترش است، بسیاری از بیمارستان‌ها با دو چالش‌ دست و پنجه نرم می‌کنند: افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس و کمبود فزاینده پرستار، پزشک و تکنیسین.»

واشینگتن‌پست

«سرما را به مصائب آنها بیفزایید» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که با تصویری از زنان و کودکان افغانستانی همراه است. در گزارش آمده: «با فرا رسیدن زمستان سخت افغانستان، بسیاری مجبورند بین غذا و گرما یکی را انتخاب کنند. حاکمان جدید کشور که از بیشتر کمک‌های بین‌المللی، همچنین دارایی‌های دولت افغانستان در حساب‌های ایالات متحده محروم هستند، منابع کمی برای محافظت از میلیون‌ها انسان آسیب‌پذیر در برابر زمستان سختی دیگر دارند. گروه‌های کمک‌رسان تخمین می‌زنند که نزدیک به 23 میلیون افغانستانی، از مجموع 39 میلیون جمعیت، در حال حاضر غذای کافی ندارند.

مقامات امدادی گفتند که بسیاری همچنین فاقد سرپناه محکم و پول برای گرم کردن خانه‌هایشان در شب هستند که آنها را مجبور می‌کند بین غذا و سوخت یکی را انتخاب کنند و احتمال بروز فاجعه انسانی تمام‌عیار را بیشتر می‌کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.