تصویر شگفت انگیر هابل از دو کهکشان در حال برخورد!

ناسا توضیح می‌دهد که این خطای دید فقط مربوط به «زاویه دید» در عکس است

آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا، اخیرا در صفحه رسمی خود در اینستاگرام، تصویری خیره کننده از دو کهکشان ظاهراً در حال برخورد را به اشتراک گذاشت که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است

تلسکوپ فضایی هابل به پایان مأموریت خود نزدیک می‌شود، اما در همین دوران نیز هنوز ما را با تصاویر شگفت انگیز خود مسحور می‌کند. در آخرین مورد از این تصاویر آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا، تصویری خیره کننده از دو کهکشان ظاهراً در حال برخورد را در صفحه رسمی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که توسط این تلسکوپ فضایی گرفته شده است.

به گزارش فرارو، این تصویر شگفت انگیز مربوط به دو کهکشان است که در فاصله تقریباً ۲۱۵ میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی حوت قرار دارند. ناسا در توضیح این تصویر می‌گوید؛ به نظر می‌رسد که این دو کهکشان در حال فرو رفتن در یکدیگر هستند، اما واقعیت این است که این دو از یکدیگر فاصله زیادی دارند. کهکشان مارپیچی اصلی و بزرگتر موجود در تصویر NGC 105 نام دارد که به نظر می‌رسد در حال لمس کرده لبه کهکشان همسایه خود است. با این حال آژانس فضایی ایالات متحده توضیح می‌دهد که این خطای دید فقط مربوط به «زاویه دید» در عکس است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.