1000 مگاوات برق هسته‌ای در مدار بوشهر

سخنگوی صنعت برق از پایان یافتن تعمیرات اساسی نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده که این نیروگاه امروز یکشنبه در مدار تولید قرار بگیرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، قرار بود با پایان تعمیرات اساسی، نیروگاه اتمی بوشهر تا حدود ۱۰ دی‌ماه در مدار تولید قرار بگیرد و شاهد بازگشت ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید این نیروگاه به شبکه برق کشور باشیم، اما این مهم در نیمه نخست دی‌ماه محقق نشد.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق و سخنگوی صنعت برق ایران در خصوص زمان بازگشت نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید گفت: عملیات تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر پایان پذیرفته و این نیروگاه مراحل راه‌اندازی را طی می‌کند.

وی افزود: پیش‌بینی شده که امروز در مدار تولید قرار بگیرد و ظرفیت این نیروگاه نیز حدود ۱۰۰۰ مگاوات است.

در حالی که واحد‌های حرارتی تولید برق که سهمی حدوداً ۹۰ درصدی در تأمین برق کشور دارند، به دلیل محدودیت‌های سوخت‌رسانی (اعم از گاز طبیعی و سوخت مایع) در روز‌های سرد سال با محدودیت‌هایی در تولید مواجه‌اند و متولیان امر در حال تلاش هستند هرچه در سوخت‌رسانی گاز طبیعی به نیروگاه‌ها ناشی از افزایش مصرف گاز در بخش خانگی محدودیت ایجاد می‌شود، با جایگزین کردن سوخت مایع، نیاز برقی کشور را بدون اختلال تأمین کنند، ظرفیت تولید پایدار برق هسته‌ای می‌تواند این روز‌ها به کمک شبکه برق کشور بیاید.

بازگشت ظرفیت ۱۰۰۰ مگاواتی تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید، می‌تواند کمک مؤثری در راستای افزایش پایداری شبکه برق کشور در این روز‌های سرد سال باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.