افتتاح طرح‌های حوزه علمی و فناوری و کشاورزی با دستور رییس جمهور

سرمایه گذاری ۵۰۴ میلیارد تومانی در استان‌های تهران، البرز و مرکزی

چندین طرح‌ ملی در بیست و ششمین هفته از پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد

به گزارش شهروند آنلاین؛ به نقل از ایرنا، طرح‌های ملی در حوزه‌های علمی و فناوری و کشاورزی در بیست و ششمین هفته از پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

این طرح های ملی امروز (پنجشنبه)  در استان‌های تهران، البرز و مرکزی افتتاح شده است.

در این مراسم، خط تولید فرآورده های مشتق از پلاسما در کرج، خط تولید واکسن HPV در تهران، خط تولید ماده اولیه دارویی سرترالین در ساوه و خط تولید بایوفسفات بایوران و بذور هیبرید چغندر، خیار و گوجه فرنگی با جمع سرمایه گذاری ۵۰۴ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۳۹ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

روحانی در مراسم بهره برداری از فراودهای مشتقل از پلاسما در کرج از استاندار سوال کرد که امروز در این پالایشگاه ستاری گفتند 90 درصد کار خودمان است یعنی کار بومی و داخلی است آیا مشکلی برای توسعه این پالایشگاه داریم یا نه؟ که استاندار گفت در زمینه آب و تامین ارز مشکل داریم.

رییس جمهور هم در پاسخ گفت: آب را واگذار به استاندار می کنیم اگر مشکلی است آن را مرتفع کند. آب تهران هم از کرج تامین می شود. ارز هم در شرایطی که مقداری دست و بال بانک مرکزی باز شود مشکلی برای این گونه موسسات از ارز یارانه‌ای استفاده کنند نداریم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.