جوکوویچ با حکم دادگاه استرالیا آزاد می‌شود/ آیا شماره یک تنیس جهان دوباره دستگیر شد؟

نواک جوکوویچ در پرونده شکایتش از مقامات مرزی استرالیا بابت لغو صدور ویزای ورودش به این کشور، پیروز شد

دادگاه فدرال در استرالیا، حکم مقامات مرزی این کشور که نوواک جوکوویچ را با وجود داشتن نامه معافیت پزشکی برای عدم تزریق واکسن کرونا به کشورشان راه ندادند، رد کرد. بر این اساس این تنیسور صربستانی باید فوراً از بازداشت آزاد شود و اکنون با بازگرداندن پاسپورت خود اجازه دارد در استرالیا بماند و این بدین معناست که می‌‌تواند در مسابقات گرنداسلم استرالیا شرکت کند.

به گزارش تسنیم، جوکوویچ به دنبال نامعتبر بودن ویزایش (به تشخیص مقامات مرزی استرالیا) به مرکز استقرار پناهجویان بازداشتی در ملبورن که هتل پارک نام دارد، انتقال یافت. مرد شماره یک تنیس جهان چهار شب را در هتل استقرار پناهجویان بازداشتی در شهر ملبورن سپری کرد تا اینکه دادگاه فدرال استرالیا در جلسه‌ای مجازی، حکم به آزادی او و معتبر دانستن ویزایش برای ورود به کشور استرالیا داد.اکنون 9 بار قهرمان گرنداسلم استرالیا شده است.

ادعای چمپیونات: جوکوویچ دوباره دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری چمپیونات روسیه؛ پدر نواک جوکوویچ تنیسور صربستانی و نفر نخست رده‌بندی مردان جهان مدعی شد که پسرش دوباره در استرالیا دستگیر شده است.هنوز جزئیات دقیق دلیل دستگیری نواک جوکوویچ روشن نیست.

چمپیونات روسیه همچنین نوشت: دولت استرالیا اذعان کرد نواک جوکوویچ بر اساس عدالت پروسه‌ای در دادگاه ملبورن توانست پیروز شود. با این وجود دولت استرالیا معتقد است نواک جوکوویچ نمی‌تواند معافیت قانونی برای عدم تزریق واکسن کرونا داشته باشد. دولت بر همین اساس در حال بررسی دوباره لغو ویزای جوکوویچ و اخراجش (دیپورت) از استرالیا است. در این بین گفتنی است؛ جوکوویچ در صورت اخراج از استرالیا با محرومیت سه سال عدم سفر به این کشور مواجه نخواهد شد و می‌تواند در تنیس آزاد استرالیا 2023 شرکت کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.