اتهام قتل عمد برای عامل مرگ کارمند سابق روزنامه شهروند

قاتل در یک کوچه بن بست قربانی را زیر گرفته و از صحنه گریخته بود

شهروند آنلاین|راننده خودرویی که پس از تصادف با یکی از همکاران سابق روزنامه شهروند از صحنه گریخته بود، با حکم بازپرس قاتل شناخته شد. در این حادثه علیرضا رحیمی‌نژاد که در قسمت آگهی‌های روزنامه شهروند مشغول به کار بود، به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد.

این حادثه ساعت ٩ شب، هشتم اسفند ماه، در خیابان ولیعصر(عج) مقابل خبرگزاری ایرنا رخ داد. به گفته شاهدان این ماجرا، راننده پژو ٢٠٧ با سرعت زیادی با علیرضا رحیمی نژاد برخورد کرد و او پس از چند متری که روی کاپوت ماشین قرار داشت با حرکات زیگزاگی راننده به گوشه خیابان پرتاب شد. ظاهرا همین پرتاب‌ شدن از روی درِ با سرعت زیاد هم باعث ضربه مغزی و مرگ او شده و ضارب هم به‌سرعت از محل حادثه دور شده بود. رهگذران و شهروندان پس از مشاهده این صحنه بلافاصله آن را به اورژانس اطلاع دادند و دقایقی بعد او به بیمارستان فیروزگر منتقل شد. براساس گزارش تیم درمانی، علیرضا قبل از رسیدن به بیمارستان علایم حیاتی نداشت و تلاش پزشکان برای احیای او هم به نتیجه‌ای نرسید. به دنبال مرگ علیرضا، پرونده به دادسرای جنایی تهران رفت و بازپرس دستور پیگیری و بازداشت متهم را صادر کرد. مأموران در نخستین اقدام به سراغ دوربین‌های مداربسته خبرگزاری ایرنا رفتند. دوربین‌ تقریبا همه لحظات این اتفاق خونین را ضبط کرده بود، اما پلاک خودرو به‌طور کامل مشخص نبود. در ادامه با همکاری مأموران کلانتری ١٠٥ سنایی و بررسی‌های میدانی، کارآگاهان به سراغ بقیه دوربین‌های محل حادثه رفته و درنهایت موفق شدند هویت مالک خودرو را از طریق پلاک شناسایی کنند. پلیس در ادامه تحقیقات خود، محل زندگی راننده ۲۰۷ را به‌طور دقیق شناسایی و درنهایت او را در خانه‌اش بازداشت کرد. متهم بلافاصله تحت بازجویی قرار گرفت و مدعی شد که در آن هنگام ترسیده و قصد فرار داشته است. او به بازپرس گفت:   «تازه داخل کوچه پیچیده بودم که متوجه شدم آن‌جا مسدود است، بعد تغییر مسیر دادم تا از خیابان ولیعصر وارد خیابان مطهری شوم، همان موقع علیرضا را جلوی خودم دیدم و با او برخورد کردم، وقتی به او زدم، خیلی ترسیدم و فقط می‌خواستم از آن‌جا فرار کنم. اما به هیچ عنوان قتل عمدی را قبول ندارم و نمی‌خواستم راننده سراتو را بکشم.» این متهم اما درباره علت فرارش و این‌که چرا با سرعت قصد خارج شدن از خیابان ولیعصر(عج) را داشته، هیچ توضیحی نداد. درنهایت بازپرس برای این راننده فراری قرار بازداشت صادر کرد و او را برای تحقیقات بیشتر در اختیار اداره آگاهی قرار داد.

در ادامه دوربين‌هاي محل حادثه بررسي و از شاهدان تحقيقات بيشتري شد. در تحقیقات جنایی، براي بازپرس محرز شد كه راننده پژو عمدا راننده سراتو را زير گرفته و باعث مرگ وي شده است. به همین دلیل كيفرخواست قتل عمدي برای متهم صادر شد. به اين ترتيب راننده پژو در برابر اتهام قتل عمدي قرار گرفت و پرونده براي رسيدگي بيشتر و صدور حكم به دادگاه كيفري فرستاده شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.