هشدار: ناتو برای درگیری در اروپا آماده است

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 10 ژانویه 2022

«رئیس ائتلاف به روسیه هشدار داد: ناتو برای درگیری در اروپا آماده است» «مرگبارترین آتش‌سوزی در سه دهه اخیر در مجتمع مسکونی نیویورک 19 نفر را کشت، 9 نفر کودک بودند» و «بحران هزینه‌های زندگی گریبانگیر دولت بریتانیا» عناوینی است در صفحات نخست روزنامه‌های جهان.

فایننشال‌تایمز

«رئیس ائتلاف به روسیه هشدار داد: ناتو برای درگیری در اروپا آماده است» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. در آستانه مذاکرات روسیه با ناتو، فایننشال‌تایمز مصاحبه‌ای با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، انجام داده است که او در آن به روسیه درباره همکاری با غرب هشدار داده و  به مسکو گفته سیاست خارجی خصمانه خود را کنار بگذارد و با غرب همکاری کند. این روزنامه گزارش می‌دهد که استولتنبرگ گفته در صورت شکست مذاکرات با مسکو، پیمان دفاعی به رهبری آمریکا برای «یک درگیری مسلحانه جدید در اروپا» آماده شده است. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که روسیه در ماه‌های اخیر ده‌ها هزار نیرو به مکان‌هایی نزدیک به مرز خود با اوکراین فرستاد، اقدامی که روزنامه گفته این نگرانی را برانگیخته که روسیه قصد حمله‌ای جدید به اوکراین دارد.

نیویورک‌تایمز

«آتش‌سوزی آسمان‌خراش برانکس را ویران کرد، تلفات سهمگین است» و «19  نفر در بدترین آتش‌سوزی چند دهه اخیر شهر جان باختند» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است.

در گزارش آمده: «به گفته مقامات، 19 نفر، از جمله 9 کودک، روز یکشنبه بر اثر شعله‌ور شدن آپارتمانی بلندمرتبه در منطقه برانکس نیویورک که با بخاری برقیِ خراب آغاز شد، کشته شدند؛ مرگبارترین آتش‌سوزی که نیویورک در بیش از سه دهه اخیر به خود دیده است.»

«آتش‌نشانان در خیابان 181 شرقی روز یکشنبه قربانیان آتش‌سوزی را در آپارتمان 19 طبقه پیدا کردند.» توضیح تصویر اصلی این روزنامه است.نیویورک‌تایمز

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست هم با تیتر «آتش‌سوزی نیویورک 19 نفر را کشت، 9 نفر کودک بودند» گزارش اصلی خود را به این حادثه اختصاص داده است. در گزارش می‌خوانیم: «آتش‌سوزی یکشنبه در مجتمع مسکونی در نیویورک 19 نفر را کشت که بسیاری از آنان کودک بودند، چیزی که مقامات آن را یکی از آتش‌سوزی‌های ویرانگر تاریخ شهر خواندند. مقامات گفتند بیش از 60 نفر بر اثر دود در ساختمان 19 طبقه در برانکس مصدوم و ده‌ها نفر با وضعیتی وخیم به بیمارستان منتقل شدند، در حالی که حدود 200 آتش‌نشان در محل حضور داشتند.»واشینگتن‌پست

دیلی‌میل

«ما را از بحران هزینه زندگی نجات بده، بوریس!» عنوان گزارش اصلی دیلی‌میل است. به گزارش این روزنامه، اعضای ارشد محافظه‌کاران به بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، هشدار داده‌اند که پای صندوق‌های رأی مجازات خواهد شد، مگر اینکه برای مقابله با بحران هزینه‌های زندگی اقدام کند. به گزارش این روزنامه، محافظه‌کاران در هشداری به جانسون گفته‌اند باید با بحران هزینه‌های‌ معیشتی مقابله کند، در غیر این‌صورت حزب آنان با واکنش منفی در انتخابات مواجه خواهد شد.

 

 

دیلی‌میل

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.