ارز ترجیحی؛ پاشنه آشیل دولت

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس، نشست صبح امروز این کمیسیون درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تشریح کرد.

“رحیم زارع”، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون درباره ارز 4200 تومانی، گفت: در این جلسه درباره عدم تمایل دولت برای تخصیص ارز ترجیحی به شیوه فعلی بحث و بررسی‌های لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند، افزود: نظر دولت درباره ارز 4200 تومانی این است که نحوه تخصیص آن غیرشفاف است و باعث ایجاد ناعدالتی و قاچاق شده است و بهتر است نحوه تخصیص آن تغییر کند.

نماینده آباده در مجلس با بیان اینکه نمایندگان نیز به دنبال راهکارهایی برای نحوه تخصیص این ارز هستند، اضافه کرد: قطعاً اولویت و خط قرمز نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه، معیشت مردم است و به دنبال این هستیم که راهکار دولت برای حذف ارز ترجیحی چیست و چگونه می‌خواهد این موضوع را مدیریت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس تصریح کرد: باید دولت مشخص کند با حذف ارز ترجیحی چگونه می‌خواهد تورم ناشی از آن در 30 قلم کالا را مدیریت کند و چگونه می‌خواهد نظارت داشته باشد تا این کالاها به دست مردم به صورت سهل و آسان برسد.

زارع با بیان اینکه در نوبت عصر نیز درباره حذف ارز ترجیحی جلسه‌ای را خواهیم داشت، اظهار کرد: احتمالاً از اول هفته آینده نیز بررسی جزئیات بودجه را در کمیسیون آغاز خواهیم کرد.

به گزارش “شهروند انلاین”، با توجه به اظهارات سخنگوی کمیسیون تلفیق می‌توان حساسیت موضوع اختصاص ارز ترجیحی را به نوعی پاشنه‌اشیل دولت دانست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.