پزشکیان از پاسخ‌های وزیر بهداشت قانع شد

قالیباف از عملکرد وزرات بهداشت در مدیریت بیماری کرونا تشکر کرد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:عملکرد وزرات بهداشت و درمان در  مدتی که دولت بر سر کار آمد ستودنی است ، زیرا  در بحث مدیریت بیماری کرونا به خوبی عمل کردند

نماینده مردم تبریز در مجلس از پاسخ‌های وزیر بهداشت در مورد انتصاب روسای دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و مسئول بازرسی به صورت مشروط قانع شد.

به گزارش  ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس از بهرام عین الهی وزیر بهداشت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

متن سوال بدین شرح است:« وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قبل از رأی اعتماد در کمیسیون تخصصی و صحن علنی تعهد کلامی دادند که در دانشگاهها و مدیریت های آن بر مبنای قانون و برنامه عمل خواهند کرد و سیستم‌ دولتی تحت مدیریت خود را به مدیرانی خواهند سپرد که معتقد به قانون و عامل به آن هستند و منافعی در بخش خصوصی نداشته باشند. متاسفانه روسای دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و مسئول بازرسی همگی در بخش خصوصی فعال هستند که همگی خلاف تعهد و خلاف بیّن قانون می‌باشد و قابل قبول نیست.

در ادامه عین الهی وزیر بهداشت در دفاع از عملکردش گفت: بر برنامه‌ای که به نمایندگان دادم پایبندم و با کسی عهد اخوت نبستم و اگر به هر دلیلی مدیران به برنامه ها عمل نکنند عزل خواهندشد.

وی با بیان اینکه از مدیران وزارت بهداشت میثاق‌نامه گرفته‌ام، اظهار داشت: مرکز بررسی عملکرد مدیران شکل گرفته که به صورت مستمر عملکرد مدیران را رصد می‌کند. کسانی که سکان‌دار بخش خصوصی هستند نمی‌توانند سکان‌دار بیمارستان ها و و بخش دولتی شوند که با محرومان در ارتباط هستند.

در ادامه پزشکیان از پاسخ‌های وزیر بهداشت به صورت مشروط قانع شد.

قالیباف از عملکرد وزرات بهداشت در مدیریت بیماری کرونا تشکر کرد

همچنین  محمد باقر قالیباف در نشست علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال از وزیر بهداشت در واکنش به اظهارات نماینده تبریز  در مورد تضاد منافع در وزرات بهداشت گفت: با اینکه  من ندیدم حضرتعالی کار شخصی در این زمینه انجام دهید، اما واقعیت موضوع تضاد منافع یک سنت غلط در وزارت بهداشت است که مشکلاتی را ایجاد کرده است  و باید به این موضوع توجه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت:باید با توجه به حقوق و دستمزد پزشکان ،پزشکان بالینی شاغل در بیمارستان های دولتی را حمایت کنیم.

وی با تشکر از عملکرد وزرات بهداشت گفت: عملکرد وزرات بهداشت و درمان در مدتی که دولت بر سر کار آمد ستودنی است ، زیرا در بحث مدیریت بیماری کرونا به خوبی عمل کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.