دروازه پرسپولیس طلسم شده!

پرسپولیس در 6 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا فقط یک گل دریافت کرده است

بدون شک اصلی ترین دلیل موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا سد محکم خط دفاعی این تیم است.

شاید کسی فکرش را نمی کرد پرسپولیس بعد از جدایی چند بازیکن کلیدی خود بتواند بار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا تا نیمه نهایی پیش روی کند؛ اتفاقی که برای سومین بار در چهار سال گذشته رخ می دهد. البته این بار موفقیت سرخپوشان ایرانی یک تفاوت عمده دارد و آن هم عدم حضور برانکو روی نیمکت این تیم و کسب موفقیت با یک مربی ایرانی است.

یحیی گل محمدی و تیمش بعد از اینکه وارد قطر شدند تا در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز شرکت کنند، تا رسیدن به نیمه نهایی فقط یک بار لغزش داشتند و یک گل دریافت کردند. سرمربی پرسپولیس اتفاقا بعد از برتری برابر پاختاکور و رسیدن به نیمه نهایی خیلی واضح درباره راز موفقیت تیمش سخن گفته: «هدف اصلی ما در تمام بازی ها این است که از دروازه دفاع کنیم و دفاع تیمی خوبی داشته باشیم. تیمی که خوب دفاع می کند و گل نمی خورد احتمال بردنش زیاد است. تمرکزی که بازیکنان برای بردن و گل نخوردن دارند خیلی زیاد است. این اصل را  باید در فوتبال رعایت کرد که پرسپولیس آن را خیلی خوب انجام می دهد.»

البته این سد محکم دفاعی در سال های اخیر تقریبا همواره دلیل اصلی موفقیت پرسپولیس بوده، اما با تغییراتی که درون دروازه و خط دفاعی سرخپوشان در یک سال اخیر رخ داده، پیش بینی می شد که آمار آن ها هم در این زمینه ضعیف تر شود؛ اتفاقی که به هیچ وجه رخ نداد.

پرسپولیس بعد از ورود به قطر دو برد یک بر صفر را برابر التعاون عربستان کسب کرد. سپس یک بازی را با نتیجه یک بر صفر به الدحیل واگذار کرد که تنها باخت این تیم در هفته های اخیر به حساب می آید. تیم یحیی گل محمدی در آخرین بازی مرحله گروهی 4 بر صفر از سد شارجه گذشت. این تیم حتی در برابر ستاره های هجومی السد هم دروازه اش باز نشد و شب گذشته هم مقابل پاختاکور به همین روند ادامه داد.

درخشش حامد لک درون دروازه باعث شده به هیچ وجه جای خالی بیرانوند احساس نشود. از سوی دیگر عملکرد فوق العاده شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان در قلب خط دفاعی هم خیلی در ثبت این تیم آمار تاثیر داشته؛ اگرچه در مواقع لازم سیدجلال حسینی هم وارد زمین می شود.

به نظر می رسد اگر پرسپولیس به همین روند ادامه دهد، با یک سد محکم در برابر حریفان می تواند برای اولین بار تا قهرمانی در قاره کهن هم پیش برود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.