شناسایی یک داروی جدید برای درمان کرونا

دانشمندان انستیتو پاستور فرانسه مدعی شدند دارویی موثر را برای درمان کرونا شناسایی کرده‌اند

بنا بر اعلام محققان انستیتو پاستور شهر لیل در فرانسه، این دارو یکی از دو هزار دارویی است که طی ماه‌های گذشته تاثیر آن بر بیماران مبتلا به ویروس کرونا بررسی شده است. به عبارت بهتر داروی فوق هم اکنون در بازار موجود بوده و فقط قرار است آزمایش‌های بالینی برای تائید قطعی تاثیر آن بر بیماران کرونایی انجام شود.

به اذعان یکی از اعضای تیم تحقیق، در این مرحله برای دستیابی به حقایق بالینی، به آزمایش بر روی حداقل صدها بیمار احتیاج است. طی این تحقیق چند ترکیب دارویی موثر شناسایی شده‌اند، اما باید روی آن‌ها آزمایش‌های بیشتری انجام شود تا تاثیر واقعی‌شان بر روی انسان مشخص شود.

در این تحقیقات از ریه مصنوعی انسان برای سنجش تاثیر داروها استفاده شده است. به گزارش یورونیوز، دارویی که محققان انستیتو پاستور شهر لیل از آن با عنوان درمانی موثر برای ریشه‌کنی بیماری کرونا یاد می‌کنند، بر روی سلول‌های بدن انسان و ریه مصنوعی آزمایش و موثر تشخیص داده شده است.

لازم به ذکر است که داروی مورد نظر در بازار موجود است و مجوز عرضه آن پیش از این برای بیماری‌های دیگری صادر شده که همین مشخص می‌کند اثرات جانبی آن قبلا کشف شده است. دانشمندان انستیتو پاستور شهر لیل اما فعلاً از اعلام نام این دارو خودداری می‌کنند تا از شکل‌گیری «بازار سیاه» جلوگیری به عمل بیاورند.

این محققان تاکید داشته‌اند که داروی مورد نظرشان اثرات جانبی شدیدی بر روی بیماران ندارد. بنا بر تاکید محققان انستیتو پاستور شهر لیل، اگر در مراحل اولیه ابتلا به کرونا، این دارو مصرف شود، فرد مبتلا به نوع حاد بیماری کووید ۱۹ مبتلا نخواهند شد. آن‌ها امیدوارند که تجویز داروی شناسایی شده برای درمان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا پس از انجام آزمایش‌های بالینی از ابتدای سال 2021 میلادی کلید بخورد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.