نفس‌ها حبس شد؛ قهرمان نیم‌فصل کیست؟

پنجشنبه کاملا فوتبالی با برگزاری 8 مسابقه جذاب از هفته پانزدهم لیگ برتر

هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر عصر پنجشنبه به پایان می‌رسد؛ حالا همه در انتظار معرفی قهرمان نیم‌فصل مسابقات هستند.

شهروندآنلاین: لیگ برتر فوتبال ایران 14 هفته خود را پشت سر گذاشته و به نیمه خود رسیده است؛ عصر روز پنجشنبه نیز 8 مسابقه جذاب در شهرهای مختلف برگزار می‌شود تا تکلیف جدول رده‌بندی در نیم‌فصل مسابقات به‌طور کامل مشخص شود.

جذابیت ویژه بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر به انتخاب قهرمان نیم‌فصل مسابقات است. جایی که استقلال و پرسپولیس شانس کسب این عنوان را دارند و باید دید در مسابقات پنجشنبه چه نتایجی رقم می‌خورد و در نهایت چه تیمی نیم‌فصل را با صدرنشینی به پایان خواهد برد.

در ادامه به بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر پرداخته شده است:

نفت – استقلال؛ آبی‌ها در برابر حریف پرمشکل

استقلال برای رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل فقط به یک تساوی نیاز دارد اما هدف آبی‌پوشان تهرانی قهرمانی آخر فصل و گرفتن جام قهرمانی است. به‌همین خاطر شاگردان فرهاد مجیدی برای برد به شهر اولین‌ها سفر خواهند کرد. شهری که نفسش‌به‌نفس تیم نفت بند است و مردمش این تیم را عاشقانه دوست دارند اما نتایج این فصلش بسیار ناامیدکننده بوده به‌طوری‌که زردپوشان نفت در حال حاضر با 11 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند. برخی لیدرهای باشگاه نیز بعد از شکست مقابل نفت آبادان در رختکن  جنجال‌ساز شدند و بازیکنان تیم را به‌دلیل نتایج ضعیف کتک زدند! اتفاقی که باعث شد فراز کمالوند اعلام کند در آستانه جدایی از نفت است و بازیکنانش امنیت جانی ندارند.

نفت مسجدسلیمان با 6 گل زده دومین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارد و این خط حمله کار سختی برای گلزنی به استقلال خواهد داشت. با این‌حال استقلالی‌ها نباید مغرورانه وارد زمین شوند. آنها برای حفظ رکوردهای بی‌نظیر فصل خود نیاز به یک برد دیگر دارند و قطعا می‌خواهند بعد از 10 سال قهرمانی نیم‌فصل خود را در شهر اولین‌ها با یک برد خوب جشن بگیرند.

آلومینیوم- سپاهان؛ سپاهان به‌دنبال اعاده حیثیت

آلومینیوم که خودش را به‌عنوان شگفتی‌ساز لیگ برتر معرفی کرده بود، 5 هفته است بردی کسب نکرده است! آنها حالا حریفی قدرتمند به نام سپاهان را پیش رو دارند که یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر است. سپاهان هم بعد از سه شکست متوالی، دو برد خوب به‌دست آورد تا به شرایط بهتری برسد. زردپوشان اصفهانی هیچ شانسی برای قهرمانی نیم‌فصل ندارند و در حال حاضر با 28 امتیاز در رده سوم و پشت سر استقلال و پرسپولیس قرار گرفته‌اند. با این‌حال این مسابقه یکی از بهترین و جذاب‌ترین رقابت‌های نیم‌فصل خواهد بود. سپاهان در صورت بازنده شدن هم در رده سوم جدول لیگ باقی می‌ماند اما آنها مدعی قهرمانی هستند و دیگر نباید امتیاز از دست بدهند. نکته عجیب‌تر اینکه هفته بعد هم دوباره دو تیم در اراک در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی باید به مصاف هم بروند و برفرض اگر این مسابقه مساوی شود بازی هفته بعد دو تیم حتما باید برنده داشته باشد و بازنده آن مسابقه یک جام را از دست خواهد داد.

پرسپولیس – فجرسپاسی؛ سرخ‌ها با شوک به‌دنبال برد

مدافع عنوان قهرمانی اکنون در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و شانس قهرمانی نیم‌فصل خواهد داشت. به‌همین خاطر آنها باید از تیم جنگنده و دونده فجر شهید سپاسی سه امتیاز را بگیرند و البته امیدوار باشند که رأی کمیته استیناف به ضرر استقلال باشد تا شاید کورسویی از امید برای قهرمانی در نیم‌فصل هم داشته باشد. البته نمایش ناامید کننده سرخپوشان در هفته گذشته مقابل شهرخودرو باعث شد که آنها از استقلال، رقیب دیرینه خود عقب بیفتند و اگر مقابل فجر هم به همان اندازه بی‌انگیزه باشند شاید نتیجه‌ای بدتر از مساوی هم نصیب‌شان شود. بخصوص اینکه حالا عیسی آل‌کثیر هم به‌دلیل پارگی رباط‌صلیبی فصل را از دست داد و از قدرت تهاجمی سرخپوشان کم شد.

فجر از هفته پنجم دیگر بردی در لیگ نداشته و مقابل پرسپولیس هم بعید است برای گرفتن سه امتیاز بازی کند. سرخپوشان می‌خواهند نیم‌فصل لیگ را با یک برد و باقی‌ماندن در رده دوم پشت سر استقلال به پایان برسانند هرچند خبر استعفای ناگهانی سرپرست باشگاه پرسپولیس، این تیم و باشگاه را دچار شوک قبل از پایان نیم‌فصل کرده است.

برنامه کامل رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر به شرح ذیل است:

پنجشنبه ۲۳ دی: مس رفسنجان-پیکان تهران(ساعت 15)/ ذوب‌آهن- گل‌گهر(ساعت 15)/نفت مسجدسلیمان- استقلال(ساعت 15:30)/آلومینیوم اراک- سپاهان(ساعت 15)/تراکتور- نساجی(ساعت 15)/هوادار تهران- نفت آبادان(ساعت 15)/فولاد- شهرخودرو(ساعت 17)/پرسپولیس- فجرسپاسی(ساعت 17:30)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.