باید از گزینه‌های نامتعارف در قبال ایران اجتناب کرد/ هشدارهای فرمانده پیشین نیروهای مسلح انگلیس

فرمانده پیشین نیروهای مسلح انگلیس در مصاحبه با یک نشریه اماراتی با تاکید بر ضرورت ادامه گفت گوهای وین گفت که استفاده از هرگونه گزینه نظامی در قبال ایران به مفهوم شکست تلاش های دیپلماتیک خواهد بود.

به گزارش ایرنا، روزنامه نشنال امروز با انتشار مصاحبه اختصاصی با نیک کارتر به نقل از وی نوشت که برافروختن جنگ به بهانه برنامه هسته‌ای ایران، شکست سیاست ورزی خواهد بود.

این ژنرال، دو ماه پس از بازنشستگی از ۴۴ سال خدمت در ارتش انگلیس به نشنال گفت که باید از گزینه های نامتعارف در قبال ایران اجتناب کرد.

وی افزود: دیپلمات‌ها باید دور میز مذاکرات نشسته و به توافق برسند. ما نمی‌خواهیم شاهد استفاده از ابزار نظامی باشیم چرا که شکست (دیپلماسی) خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر برخی ادعاها در مورد احتمال آنکه ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای مذاکرات وین را طولانی می کند، گفت که حرکت به سوی رویارویی نظامی به سود هیچ کشوری نیست.

هشتمین دور از مذاکرات وین در حالی پیگیری می‌شود که ایران به دنبال گرفتن تضمین و راستی‌آزمایی رفع تحریم‌هاست تا غرب تعهدات بر زمین‌مانده خود را اجرایی کند و به طور کامل به سند برجام برگردد؛ اما غربی‌ها همچنان برای برداشتن اولین گام تعلل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.