مهر توقیف بر زندگی پرماجرای قاتل زنجیره‌ای عنکبوتی؟!

به گفته کارگردان فیلم «عنکبوت» این فیلم به‌رغم داشتن پروانه نمایش و حتی تعیین زمان اکران، در روزهای اخیر با یک‌سری اصلاحیه‌های جدید مواجه شده است. این یعنی «عنکبوت» ابراهیم ایرج‌زاد بعد از فیلم « چپ راست» دومین فیلم در یکی دو هفته اخیر است که با یک‌سری اصلاحیه‌های جدید از سوی وزارت ارشاد روبه‌رو شده است…

شهروندآنلاین: «عنکبوت» ابراهیم ایرج‌زاد، نویسندگی اکتای براهنی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی داستان یک قاتل سریالی معروف ایرانی به نام سعید حنایی را روایت می‌کند که ملقب به قاتل عنکبوتی بود. این فیلم که به‌عنوان محصول سال ۱۳۹۸ پروانه گرفته؛ پیش‌تر در معدود حضورهای فستیوالی‌اش مثلا در جشنوارهٔ بوسان با موفقیت‌های قابل ذکری مواجه شده بود، اما بعد از اینکه از سوی هیأت انتخاب آثار جشنواره فجر از ورود به بخش مسابقه باز ماند، به گفته جواد نوروزبیگی «با مشکلات بیشتری مواجه شد و حتی می‌توان گفت که عملا آرشیو شد.»

اخیرا البته با مستنداتی که به گفته تهیه‌کننده ارایه شده بود، به‌نظر می‌رسید که «عنکبوت» از محاق درآمده و این فیلم فرصت نمایش عمومی را به‌دست خواهد آورد. به‌خصوص بعد از اینکه تاریخ اکران این فیلم هم مشخص شد که به معنای حل مشکلات این فیلم می‌توانست باشد. حالا ولی کارگردان فیلم «عنکبوت» می‌گوید که این فیلم به‌رغم داشتن پروانه نمایش و حتی تعیین زمان اکران، در روزهای اخیر با یک‌سری اصلاحیه‌های جدید مواجه شده است.

ابراهیم ایرج‌زاد در این زمینه با انتشار پروانه نمایش «عنکبوت» در متن اعتراضی‌اش نوشت: «بعد از دو سال صبر اومدیم برای اکران، گفتین فیلمو قبل جشنواره فجر اکران نکن، فضا ملتهب میشه، گفتم چرا؟ چیزی در جواب نشنیدم، ولی گفتم چشم. گفتین فیلمو بیار ارشاد یه بار دیگه ببینیم، گفتم چشم. فیلمو دیدین، حرف زدیم و قرار شد همین نسخه اکران بشه، گفتین اکران رو میذاریم برای هفته آخر بهمن، گفتم چشم. اتفاقی شنیدم (شما نگفتین در حالیکه قرار بود خبر بدین) امروز قرار داشتین با دوستانی که نمیگم از کجا فیلمو ببینین. خواهش کردم، گفتم لطفا من هم باشم، به‌عنوان سازنده اثر که اگه جایی دوباره سوءتعبیر شد، جواب بدم، گفتین بهت خبر میدیم. خبر ندادین. چند ساعت گذشت و بعد پیام میفرستین که باید سه مورد اضافه بر مواردی که قبلا شورای پروانه نمایش اعلام کرده بود اصلاحیه انجام بدی؟؟؟؟»

ابراهیم ایرج‌زاد در ادامه در صفحه مجازی خود پرسیده: «بابا چرا همیشه باید جور حفظ صندلی شما رو فیلمساز بکشه؟!»

گفتنی است دور جدید اصلاحیه‌ها و بازبینی‌ها زمانی آغاز شد که یکی از نمایندگان مجلس از احضار وزیر ارشاد در صورت اکران ۳۰ فیلم مسأله‌دار خبر داد. صحبتی که باعث شد سازمان سینمایی با تشکیل کمیته بازبینی خواهان انجام یک‌سری اصلاحات جدید در برخی از فیلم‌های دارای پروانه نمایش شود.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.