افزایش ۲درصدی سرقت در ۱۰ ماهه امسال

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در طرح رعد52 از افزایش ۲درصدی سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد. او در این‌باره گفت: «در همین مدت ۲.۷درصد افزایش در حوزه کشف داشته‌ایم.»

سردار حسین رحیمی در حاشیه این مراسم توضیح داد: «پنجاه‌ودومین مرحله طرح رعد با تلاش همکارانم در پلیس پیشگیری و کلانتری‌های سطح شهر اجرا شد. این مرحله از طرح رعد با رویکرد برخورد با انواع و اقسام جرایمی که در حوزه کلانتری‌ها رخ می‌دهد، به صورت هجومی به سارقان گوشی موبایل، اراذل و اوباش، قاچاقچیان خرد، کالاهای قاچاق و خرده‌فروشان موادمخدر و غیره اجرایی شد. در این مرحله در مجموع ۶۳۴ نفر از سارقان دستگیر و هزار و 897 سرقت کشف شد. همچنین اموال زیادی از مردم نیز کشف شده است.»

پایان 799 پرونده سرقت

او با اشاره به اینکه در این مرحله از اجرای طرح رعد ۷۹۹ پرونده سرقت بسته شده، افزود: «۳۲ باندی که از سه نفر به بالا بودند، در این مرحله منهدم شد. اکثر آنها در حوزه سرقت فعالیت می‌کردند. همچنین ۲۶ نفر از محکومان فراری دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند. ارزش اموال سرقتی کشف‌شده در این مرحله افزون‌بر ۱۶میلیارد تومان است. همچنین ۲۴درصد سارقان در حوزه لوازم و محتویات خودرو، ۱۳درصد در حوزه قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی، ۴درصد در حوزه سرقت منزل، ۴درصد در حوزه مالخری و ۵۵درصد نیز سارقان اماکن خصوصی و دولتی و همچنین حوزه سرقت سیم و کابل‌های شرکت مخابرات، برق و غیره اقدام به سرقت می‌کردند. افراد دستگیرشده به هزار سرقت اعتراف کردند. البته این موضوع و کسب اعتراف از آنها ادامه دارد.»

کشف 500 ماینر

او در ادامه گفت: «در پنجاه‌ودومین مرحله از اجرای طرح رعد چهار قبضه سلاح جنگی به همراه ۶۸ عدد فشنگ کشف شده و ۵۰ عدد انواع سلاح سرد نیز کشف شده است. همچنین ۶۹ پاتوق سارقان، ۱۱ مرکز مالخرها، ۱۱ مرکز تجمع اراذل و اوباش و ۷۵ مرکز خرده‌فروشی موادمخدر منهدم شد. ۲۲ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار دستگیر شدند. در جریان این مرحله از طرح رعد ۴۵ کیلو موادمخدر نیز کشف و ۲۷۵ خرده‌فروش موادمخدر دستگیر شدند. در این مرحله ۲۸ پرونده کالاهای قاچاق و ۵۰۰ عدد ماینر کشف شده است. این ماینرها در سه مزرعه بیت‌کوین جنوب و جنوب‌غرب تهران که از برق صنعتی استفاده می‌کردند، کشف شده است.»

افزایش سرقت

سردار رحیمی درباره پایین‌آمدن سن سرقت به زیر ۱۸ سال نیز گفت: «اینطور نیست که بتوانیم بگوییم سن سرقت پایین آمده، اما سارقان زیر ۱۸ سالی داریم. با این حال، قابل لمس نیست. مردم باید بدانند به محض اینکه مجرمی به آنها تعدی می‌کند و سرقتی انجام می‌شود، از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس تماس بگیرند. بی‌تردید تمام سرقت‌ها برای ما مهم است. سرقت کوچک و بزرگ برای ما فرقی ندارد. البته سرقت‌های بزرگ و پیچیده از ما انرژی بیشتری می‌گیرد، اما همه سرقت‌ها برای ما مهم هستند، ولی سرقت به عنف و مسلحانه که بازتاب‌های امنیتی دارند مورد توجه ویژه قرار داده خواهند شد.»

او درباره آمارهای ۱۰ ماهه نخست سال‌جاری در حوزه سرقت نیز گفت: «سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد در این مدت ۲درصد افزایش پیدا کرده و ۲.۷درصد نیز افزایش در حوزه کشف داشته‌ایم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.