بدترین سکانس “بازی تاج و تخت” از نظر خالق سریال

فصل اول با بودجه‌ی ۶ میلیون دلار برای هر اپیزود ساخته شد اما در فصل ششم، بودجه تا ۱۰ میلیون دلار برای هر قسمت افزایش پیدا کرد

نویسنده‌ی کتاب‌های «بازی تاج‌وتخت به تازگی در کتاب جدیدش «آتش اژدها را نمی‌کشد» فاش کرده است که بودجه‌ی ناکافی سبب شده بدترین صحنه‌ی سریال از نظر او خلق شود.

شهروند آنلاین: اپیزودهای پایانی سریال «بازی تاج‌وتخت» بنا بر گزارش‌هایی که سال گذشته منتشر شدند نزدیک به ۱۵ میلیون دلار هزینه داشتند و بسیار پرخرج‌تر از استانداردهای تلویزیون بودند، این در حالی‌ست که بدترین سکانس “بازی تاج و تخت” از نظر خالق سریال مربوط به فصل اول است.

 تولید فصل پایانی سریال در نهایت حدود ۹۰ میلیون دلار برای HBO هزینه داشت، در حالی که اپیزودهای فصل اول آن به سختی به ۶ میلیون دلار می‌رسید.

اما این بدان معنا نیست که هزینه‌ی تولید فصل اول ارزان تمام شده، و برای راضی کردن «جورج آر.آر. مارتین» کافی به نظر می‌رسید.

نویسنده‌ی کتاب‌های «بازی تاج‌وتخت به تازگی در کتاب جدیدش «آتش اژدها را نمی‌کشد» (Fire Cannot Kill a Dragon) فاش کرده است که بودجه‌ی ناکافی سبب شده بدترین صحنه‌ی سریال از نظر او خلق شود.

مارتین می‌گوید:‌ «جایی که ما واقعاً از نظر بودجه در تنگنا قرار گرفتیم بدترین صحنه‌ی تمام سریال به وجود آمد، در تمامی هشت فصل آن: وقتی «شاه رابرت» به شکار می‌رود.

چهار نفر پیاده و نیزه به دست او را در جنگل همراهی می‌کنند و رابرت از «رنلی باراتیون» نکوهش می‌کند. در کتاب‌ها، رابرت به شکار می‌رود، می‌فهمیم که یک گراز وحشی او را زخمی کرده، او را به خانه می‌آورند و بعد می‌میرد. من هرگز [صحنه‌ی شکار] را روایت نکرده‌ام.»

مارتین ادامه می‌دهد: «اما می‌دانستم که شکار سلطنتی چه شمایلی می‌تواند داشته باشد.

بدترین سکانس "بازی تاج و تخت" از نظر خالق سریال

چند صد نفر باید وجود داشته باشند. پنج خیمه باید بر پا شود. شکارچی‌های دیگر باید وجود داشته باشند. سگ وجود دارد.

شیپورها به صدا درمی‌آیند – یک پادشاه این‌گونه به شکار می‌رود! در میان جنگل با سه تن از دوستانش گردش نمی‌کند به این امید که گرازی ببیند. اما در آن مقطع، توان فراهم کردن اسب و سگ و خیمه را نداشتیم.»

به گزارش ایران آرت فصل اول در نهایت با بودجه‌ی ۶ میلیون دلار برای هر اپیزود ساخته شد اما در فصل ششم، بودجه تا ۱۰ میلیون دلار برای هر قسمت افزایش پیدا کرد.

کتاب«آتش اژدها را نمی‌کشد» سه‌شنبه ۶ اکتبر منتشر خواهد شد و حواشی تولید «بازی تاج‌وتخت» را بازگو می‌کند.

«جیمز هیبرد» در این کتاب با مارتین و «دیوید بنیاف» و «دن وایس» شورانرهای سریال مصاحبه می‌کند.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.