اخراج ورزشکاران واکسن‌نزده؛ از جوکوویچ تا لودی!

مقاومت عجیب برخی از ورزشکاران برای نزدن واکسن کرونا، مشکلات زیادی را برای آنها به‌وجود آورده است

بعد از ماجراهایی که تنیسور مطرح صربستان را در آستانه اخراج از استرالیا قرار داده، سرمربی تیم فوتبال برزیل هم روی نام یک بازیکن به‌خاطر نزدن واکسن،خط قرمز کشید.

با وجود قوانین سختگیرانه‌ای که اکثر کشورها برای افرادی که واکسن نزده‌اند، قرار داده‌اند؛ هستند هنوز افرادی که در برابر این کار مقاومت می‌کنند. نواک جوکوویچ که در روزهای اخیر برای حضور در مسابقات آزاد استرالیا راهی این کشور شده هنوز با مقامات این کشور درگیر است، چون او جزو افرادی است که هنوز هیچ واکسنی را دریافت نکرده و با این کار مخالف است!

جنجال‌ها پیرامون ویزای جوکوویچ و حضور این تنیسور در استرالیا برای شرکت در اولین گرنداسلم فصل، پایانی ندارد. این ورزشکار پیش از این در بدو ورود به خاک استرالیا و به‌دلیل تزریق‌نکردن واکسن دستگیر و به هتل _ بازداشتگاهی منتقل شده بود. تصمیم اولیه لغو ویزای جوکوویچ و اخراج او از این کشور بود، اما درنهایت درخواست تجدیدنظر او مورد قبول قرار گرفت. با این‌حال، الکس هاوک که در حال حاضر وزیر مهاجرت استرالیاست، روز جمعه اعلام کرد که شواهد کافی برای اخراج مرد شماره یک تنیس جهان وجود دارد. این بازیکن پیش از این به دروغ اعلام کرده بود که در فاصله دو هفته پیش از سفر به استرالیا به هیچ کشور دیگری سفر نکرده، اما مشخص شد که او در شب کریسمس در بلگراد حضور داشته است.

در بیانیه منتشرشده از سوی وزارت مهاجرت استرالیا که رأی به اخراج این تنیسور از این کشور داده، آمده: «ویزای او به‌دلیل نقض قوانین سلامت و نظم عمومی باطل می‌شود.» گفته می‌شود نظر عموم مردم در این اتفاق بسیار تاثیرگذار بوده، چراکه 83درصد از شهروندان استرالیایی در یک نظرسنجی خواهان اخراج این ورزشکار از کشورشان به‌دلیل عدم‌دریافت واکسن شده بودند.

از سوی دیگر تیته، سرمربی تیم‌ملی فوتبال برزیل، رنان لودی، مدافع اتلتیکو مادرید را به‌دلیل واکسینه‌نشدن ویروس کرونا در ترکیب تیمش برای دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی قرار نداد. تیته، سرمربی تیم‌ملی برزیل در این‌باره می‌گوید: «لودی فرصت حضور در تیم‌ملی را از دست داد، زیرا واکسینه نشده است. من شخصا معتقدم که واکسیناسیون یک مسئولیت اجتماعی است، به همین علت این تصمیم را گرفتیم. ما به قوانین بهداشتی این کشور احترام می‌گذاریم و برای بازی بعدی نیز لودی را به اردوی تیم‌ملی دعوت نکردیم. تمام بازیکنان باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند و واکسینه شوند، در این صورت است که می‌توانیم با ترکیبی کامل در بازی‌های مختلف به میدان برویم.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.