دیوید تیلور از یزدانی آماده ترسید؟!

غیبت برخی از ستاره‌های کشتی آمریکا برای دیدار در تگزاس، باعث دلخوری اهالی کشتی ایران شده است

نبود کشتی‌گیرانی همچون دیوید تیلور، کایل داک و گیبل استیوسون در ترکیب آمریکایی‌ها تعجب و ناراحتی افرادی را در پی داشته که انتظار یک نبرد تمام‌عیار را در تگزاس می‌کشیدند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دیدار دوستانه بین کشتی ایران و آمریکا روز ۲۳ بهمن‌ماه سال جاری و در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار خواهد شد؛ دیداری که پیش‌بینی می‌شد در تمامی اوزان، جنگ ستارگان لقب بگیرد. با حضور کشتی‌گیران ایرانی در سفارت آمریکا در دوبی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران برای سفر به آمریکا تقریبا مشخص شد که در واقع همان نفرات اعزامی به مسابقات جهانی نروژ بودند؛ اگرچه در یکی، دو وزن حرف‌وحدیث‌هایی وجود دارد.

از سوی دیگر آمریکایی‌ها نیز روز جمعه ترکیب خود را برای دیدار با ایران مشخص کردند. غیبت دیوید تیلور در وزن 86 کیلوگرم شاید شوک بزرگی برای کسانی بود که انتظار تکرار نبرد فینال المپیک و جهانی را در تگزاس می‌کشیدند. برخی معتقدند تیلور که سه بار برابر یزدانی به پیروزی رسیده و در آخرین نبرد در نروژ اولین شکستش را پذیرا شده، به‌خاطر نداشتن آمادگی کامل از مبارزه با حریف همیشگی خود واهمه داشته و قید حضور در این کشتی را حتی در کشور خودش هم زده است.

از سوی دیگر کایل داک هم در وزن 74 کیلوگرم حضور ندارد و البته گویا خبری هم از حضور گیبل استیوسون، قهرمان المپیک توکیو در وزن 125 کیلوگرم نیست. با اینکه کری‌خوانی از سوی گیبل استیوسون، قهرمان آمریکایی سنگین‌وزن المپیک توکیو برای نبرد با امیرحسین زارع بعد از قهرمانی او در مسابقات جهانی نروژ اوج گرفته بود، به‌نظر می‌رسد استیوسون حاضر به بازگشت به تشک کشتی نیست. استیوسون آخرین بار برای حضور در این مسابقه درخواست پول کرده بود؛ درخواستی که بعید است مورد موافقت فدراسیون کشتی آمریکا قرار بگیرد. در ترکیب اعلام شده از سوی فدراسیون کشتی آمریکا فعلا نامی از کشتی‌گیر 125 کیلوگرم این تیم برده نشده است، اما حضور امیرحسین زارع در تگزاس قطعی است.

بدقولی آمریکایی‌ها و نبود همه کشتی‌گیران مطرح این کشور در مبارزه دوستانه در تگزاس ناراحتی و دلخوری اهالی کشتی ایران را در پی داشته و به اعتقاد برخی از کارشناسان تعداد بینندگان این مبارزه را هم به‌شدت کاهش می‌دهد.

البته جردن باروز، کاپیتان این تیم، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ و قهرمان پنج دوره جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم خواهد بود. همچنین کایل اسنایدر، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ و قهرمان دو دوره جهان در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت. جی دن کاکس دارنده دو طلا و دو برنز جهان و یک برنز المپیک نیز در 92 کیلوگرم به میدان می‌رود و یک نبرد دیدنی را قاسمپور خواهد داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.