صدور پنج حکم بازداشت برای انفجار بیروت

درخواست ازاینترپل برای بازداشت دو روس

قاضی پرونده این انفجار از اینترپل خواسته است تا دو شهروند روسیه را در ارتباط با این انفجار بازداشت و به لبنان تحویل دهد

شهروند آنلاین : رسانه های دولتی لبنان پنج شنبه اعلام کردند که قاضی پرونده انفجار بندر بیروت، پنج حکم بازداشت از جمله برای ناخدا و صاحب کشتی صادر کرد که هفت سال پیش هزاران تن نیترات آمونیوم را به بیروت حمل کرده بود.

حدود ۳۰۰۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده در بندر بیروت در ۴ آگوست منفجر شد و منجر به کشته شدن ۱۹۳ و زخمی شدن حدود ۶۵۰۰ نفر و خسارت به ارزش میلیاردها دلار به هزاران تن از شهروندان شد. همچنین قاضی پرونده این انفجار از اینترپل خواسته است تا دو شهروند روسیه را در ارتباط با این انفجار بازداشت و به لبنان تحویل دهد.

دادگاه نام دو شهروند روس را اعلام نکرد اما به نظر می رسد یکی از آنها بوریس پروکوشف ناخدای کشتی است که بار نیترات آمونیوم را از ترکیه به لبنان رساند. ایگور گراچوشکین، دیگر متهم پرونده، تاجر روسی ساکن قبرس و مالک این کشتی باری است که آنرا در سال ۲۰۱۲ خریداری کرده است.

تاکنون بیشتر از ۱۲ نفر که اغلب آنها را مقامات گمرک و بندر بیروت، پایتخت لبنان تشکیل می دهند هفته ها تحت بازجویی نیروهای پلیس قراردارند.

کشتی حامل ۳۰۰۰ تن نیترات آمونیوم از ۱۹ نوامبر سال ۲۰۱۳ در این بندر متوقف شده بود. البته نیترات آمونیوم در همان سال ۲۰۱۳ به یکی از انبارهای بندر بیروت منتقل شده بود، بندر شماره ۱۲. این کشتی پنج سال پس از حمل این مقدار نیترات آمونیوم، در فوریه سال ۲۰۱۸ بدلیل عدم رسیدگی و فعالیت غرق شده بود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.