دو چالش جدید ترامپ پس از ابتلا به کرونا

وظیفه جدید مایک پنس و لغو مناظره با بایدن

هیچ کس نمی داند دقیقاً چه اتفاقی می افتد، بیماری ترامپ بدون شک هرج و مرج جدیدی در فصل جدید انتخاباتی امریکا بوجود آورده که می تواند تاثیرات جهانی نیز داشته باشد

شهروند آنلاین : بعد ازاینکه  رئیس جمهور ایالات متحده به بیماریی مبتلا شده است که منجر به کشته شدن بیش از 207000 آمریکایی و حدود 7.3 میلیون بیمار شده است، هیچ کس نمی داند دقیقاً چه اتفاقی می افتد این امر بدون شک هرج و مرج جدیدی در فصل جدید انتخاباتی امریکا بوجود آورده که می تواند تاثیرات جهانی نیز داشته باشد.

ترامپ خود را قدرتمندترین مرد جهان می داند اما نه او و نه کاخ سفید نتوانستند در مقابل کرونا از خود مراقبت کنند. این یک فاجعه امریکایی در مورد کسی است ک هموار استقاد از ماسک را مسخره می کرد و خود را ضد ضربه می پنداشت. جالب اینجاست که براساس پروتکل‌های کاخ‌سفید تمام کسانی که روزانه با دونالد ترامپ در تماس هستند باید تست کرونا بدهند.

هوپ هیکز که ترامپ از او کرونا گرفته است نیز یکی از اعضای حلقه نزدیک به دونالد ترامپ است. او در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری آمریکا به ایالت «اوهایو» برای شرکت در مناظره با جو بایدن، نامزد حزب دموکرات وی را همراهی کرده بود. برخی از رسانه ها از حضور وی در همان مکانی خبر داده اند که جوبایدن حضور داشته است. با این حال تاکنون خبری مبنی بر تجویز تست کرونا به نامزد دمکرات ها مطرح نشده است.هوپ هیکز همچنین روز چهارشنبه به همراه دونالد ترامپ برای شرکت در گردهمایی هواداران رئیس جمهوری آمریکا به ایالت «مینه سوتا» سفر کرده بود.

در ماه مه امسال سخنگوی دفتر مایک پنس، معاون اول دونالد ترامپ به کووید ۱۹ مبتلا شده بود که پس از مدتی بهبود یافت.در همان ماه یک عضو نیروی دریایی آمریکا که به عنوان یکی از خدمه دونالد ترامپ کار می‌کرد نیز به کرونا مبتلا شد، اما کاخ سفید اعلام کرد که در آن زمان این فرد با رئیس جمهور یا معاون اول وی در تماس مستقیم نبوده است.

از جمله افراد دیگری که در کاخ سفید به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند می‌توان به رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ، چندین عضو سرویس مخفی آمریکا، یک خلبان هلیکوپتر رئیس جمهور و چندین کارمند کافه‌تریا کاخ سفید اشاره کرد.

رسانه ها اعلام کردند مایک پنس، معاون ترامپ باید در زمان قرنطینه کرونایی و درمان ترامپ مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده بگیرد.همچنین احتمالا مناظره دوم ترامپ با بایدن که قرار بود 15 اکتبر (24 مهر) برگزار شود لغو خواهد شد.

در همین راستا بهای معاملات نفت برنت در پی انتشار این خبر یک دلار و ۴۷ سنت معادل ۳.۶ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت آمریکا یک دلار و ۴۰ سنت معادل ۳.۶ درصد کاهش یافت و به ۳۷ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت آمریکا در مسیر ثبت حدود شش درصد کاهش هفتگی و نفت برنت بیش از هفت درصد کاهش هفتگی قرار دارد که دومین کاهش هفتگی متوالی هر دو شاخص خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.