دختران فوتبالیست ایران در مرحله ذوق‌زدگی!

پیام ویژه رئیس‌جمهوری، امکانات خوب و مراسم بدرقه باشکوه

تیم ملی فوتبال زنان ایران با روحیه بالا عازم مسابقات آسیایی می‌شود؛ حالا حمایت همه ارکان کشور پشت شیردختران ایران‌زمین است.

شهروندآنلاین: تیم ملی فوتبال زنان برای اولین‌بار در تاریخ مجوز حضور در جام ملت‌های آسیا را کسب کرده و چند روز دیگر کار خود را در این مسابقات آغاز خواهد کرد. کسب این افتخار بزرگ برای زنان ایرانی با حمایت‌های فدراسیون فوتبال از اعضای این تیم صورت گرفت و حالا این تیم به عنوان نماینده ایران با شرایط خوب راهی مسابقاتی می‌شود که در هندوستان برگزار خواهد شد.

فدراسیون فوتبال که اردوهای تدارکاتی مناسبی را برای فوتبالیست‌های زن ایرانی در نظر گرفته بود، صبح شنبه نیز مراسم بدرقه این تیم را باشکوه برگزار کرد. اگرچه این مراسم حاشیه‌هایی نیز داشته و دلخوری‌هایی ایجاد کرد، اما حمایت‌هایی که از دختران ایران‌زمین شده ذوق‌زدگی این نفرات را پدید آورده است.

مراسم باشکوه برای بدرقه زنان فوتبالیست

مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال زنان به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صبح شنبه با حضور بسیاری از پیشکسوتان فوتبال و البته مقامات فوتبالی و غیرفوتبالی برگزار شد. علاوه بر مسئولان فدراسیون فوتبال که در این مراسم حضور یافتند، انسیه خزعلی، معاون زنان رئیس‌جمهوری، همچنین برخی نمایندگان مجلس به هتل آکادمی رفتند تا حمایت خود را از فوتبالیست‌های زن ایران اعلام کنند. اعضای تیم ملی زنان نیز به همراه مسئولان حضور داشتند و از توجه فدراسیون و سایر ارکان تشکر به عمل آوردند. در این مراسم جوایزی به بازیکنان و کادر فنی و اجرایی تیم ملی زنان اهدا شد و از آنها تقدیر به عمل آمد تا با روحیه مناسب عازم هندوستان شوند.

اسکوچیچ قهر کرد!

حضور دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال مردان به همراه وحید هاشمیان، دستیار او یکی از اتفاقات ویژه بود. اسکوچیچ که پیش از این به زنان ایرانی بابت حضور در جام ملت‌ها تبریک گفته و حمایتش را اعلام کرده بود، اما در حاشیه مراسم دلخور شد و به حالت قهر سالن را ترک کرد. در حین برگزاری مراسم برای تقدیر از ملی‌پوشان فوتبال زنان، میهمانان ویژه دعوت‌شده از سوی فدراسیون فوتبال روی سِن رفتند تا هدایا را تقدیم بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان کنند.

در این بخش از مراسم بعد از آن‌که چهره‌هایی چون حسین کلانی، حسن روشن و بیژن ذوالفقارنسب روی سن رفتند، همه خواستار این بودند که اسکوچیچ هم روی سن برود و در مراسم تقدیر حاضر باشد، اما مجری مراسم این‌چنین واکنش نشان داد که همه چیز برنامه‌ریزی شده و به نوعی مخالفت خود را با درخواست حضور دراگان اسکوچیچ روی سن اعلام کرد! همین موضوع سبب شد تا اسکوچیچ و هاشمیان با حالت ناراحت سالن را ترک کنند. این در حالی است که مسئولان فدراسیون اعلام کردند اسکوچیچ قهر نکرده و به خاطر دندان درد از محل رفته است.

پیام ویژه رئیس‌جمهوری برای دختران فوتبالیست

یکی از میهمانان ویژه این مراسم انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری بود. خزعلی که در مراسم قبلی تیم ملی فوتبال زنان هم حضور داشت، حمایت خود و دولت را از دختران فوتبالیست اعلام کرد. او همچنین پیام ویژه‌ای از سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، برای فوتبالیست‌های ایرانی آورده بود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حاشیه مراسم امروز گفت: «آقای رئیس‌جمهوری سلام ویژه خود را به بانوان ورزشکار و افتخارآفرین  رسانده، توفیق تیم ملی بانوان ایران را از خداوند منان طلب کرد.» او سپس پیام ابراهیم رئیسی را برای ملی پوشان زن ایران خواند.

در این پیام آمده بود: «نتیجه این مسابقات هر چه باشد صرف حضور دختران ایران‌زمین در عرصه مسابقات بین‌المللی ضمن رعایت شعائر اسلامی مایه افتخار و مباهات آحاد مردم ایران است. دعای خیر همه ما بدرقه راه شماست. امیدوارم همچون همیشه بدرخشید و دیده به راهتان هستیم.»

ایراندوست: حمایت‌ها از تیم ملی زنان بی‌سابقه بود

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان یکی از افرادی بود که در حاشیه مراسم صحبت کرد. او با اشاره به حمایت‌های انجام شده از این تیم گفت: «حمایت‌ها بی‌سابقه بود و برای نخستین‌بار است از یک رشته بانوان به این شکل حمایت شد. امیدوارم اولین تجربه بهترین تجربه باشد. در گذشته تقدیر از بانوان رویا بود و امروز فضای خوبی را دیدیم. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد.»

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان موضوع بیمه فوتبالیست‌های بانوی ایرانی را دوباره مطرح کرد و گفت: «شک نداریم برآورده می‌شود. از اردیبهشت که اردوها شروع شد، حمایت‌ها از تیم بوده است. من هم امیدوارم دغدغه بازیکنان درباره بیمه و پاداش مورد توجه قرار بگیرد.»

ایراندوست در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش‌بینی‌اش از جام ملت‌های آسیا، خاطرنشان کرد: «به بچه‌ها ایمان دارم و امیدوارم نتایج خوبی داشته باشیم. قول می‌دهم از گروه‌مان صعود کنیم اما درباره صعود به جام جهانی نمی‌دانم. آرزوی من این بود هوادار داشته باشیم و مطمئن هستم همه مردم پیگیر ما هستند، هم از فضای مجازی، هم حقیقی.»

پیش به سوی جام ملت‌های آسیا

دختران فوتبال ایران امشب تهران را به مقصد هند ترک می‌کنند تا آماده شروع بازی‌ها شوند. تیم ملی زنان ایران در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های هند (میزبان)، چین و چین تایپه هم‌گروه است و برای صعود از گروه تلاش می‌کند. در این رقابت‌ها 12 تیم حضور دارند که شاگردان مریم ایراندوست کار سختی برای حضور در جمع بهترین‌ها خواهند داشت. با این حال امید زیادی وجود دارد آنها بتوانند روزهای خوبی را سپری کنند و دوباره افتخار بیافرینند.

برنامه مسابقات تیم ملی ایران در دور گروهی به شرح زیر است:

پنجشنبه ۳۰ دی: هند – ایران

یکشنبه ۳ بهمن: ایران – چین

چهارشنبه ۶ بهمن: چین تایپه – ایران

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.