یکی به داد این دو فدراسیون المپیکی برسد

تکواندو و وزنه‌برداری بیش از 10 روز است که در بلاتکلیفی محض به سر می‌برند

دو رشته مدال‌آور و المپیکی ایران در روزهای اخیر بدون رئیس کار خود را پیش برده‌اند، اما مشخص نیست وزارت ورزش چه زمانی تکلیف آنها را مشخص خواهد کرد.

در روزهایی که شاهد برگزاری انتخابات فدراسیون‌های مختلف ورزشی هستیم، برخی اتفاقات باعث شده تا دو رشته پرطرفدار با بلاتکلیفی مواجه شوند. اول از همه وزنه‌برداری که همواره جزو رشته‌های مدال‌آور المپیکی ایران بوده، بعد از نایب‌قهرمانی در جهان با بازنشستگی رئیس خود مواجه شد. علی مرادی با نامه رسمی وزارت ورزش از ابتدای دی ماه بازنشسته شده و حتی خودش فدراسیون را ترک کرده، اما به شکلی عجیب وزیر ورزش هنوز سرپرست این فدراسیون را مشخص نکرده است.

این فدراسیون حدود دو هفته است که بدون رئیس و سرپرست فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند و در فاصله کمتر از 9 ماه تا بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو در بلاتکلیفی به سر می‌برد. برخی شایعات حکایت از احتمال بازگشت علی مرادی دارد و برخی هم روی انتخاب سرپرست جدید گمانه‌زنی می‌کنند. از سجاد انوشیروانی تا حسین رضازاده؛ نفراتی هستند که فعلا نامشان برای نشستن روی صندلی ریاست مطرح شده است.

در شرایطی که تلاش‌های پشت پرده علی مرادی برای ماندن در فدراسیون ادامه‌دار است و او بعد از انتشار نامه خداحافظی‌اش حالا اعلام کرده بازنشسته نیست، منتقدان او هم دست به کار شده‌اند و دائما ناتوانی او برای وارد کردن پول به این فدراسیون المپیکی را یک امتیاز منفی در کارنامه ماه‌های اخیرش می‌دانند که باعث شد تیم ملی با شرایط بدی راهی مسابقات جهانی شود.

از سوی دیگر 10 روزی از برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو می‌گذرد و هنوز هادی ساعی معارفه نشده است. گفته می‌شود با توجه به اشتباه محاسباتی در مجمع انتخاباتی و رعایت نشدن قانون نصف به علاوه یک، وزارت ورزش جلوی صدور حکم ریاست هادی ساعی را گرفته و همچنان شاهد هستیم که سرپرست این فدراسیون برنامه‌ها را پیش می‌برد و حتی در محل برگزاری لیگ حاضر است.

به نظر می‌رسد وزارت ورزش باید تصمیم نهایی خود را در خصوص هادی ساعی و ماجراهای انتخابات هم بگیرد. البته چند روز قبل علیرضا خسروی، مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها از تعیین تکلیف این فدراسیون در جلسه روز شنبه معاونین وزارت ورزش خبر داده بود، اما روز شنبه هم خبری نشد. هادی ساعی نشستن روی صندلی ریاست را حق خود می‌داند، اما کارشناسان حقوقی می‌گویند حتی در صورت استقرار او، ممکن است دیوان عدالت اداری رأی به ابطال انتخابات بدهد.

به هر حال این دو فدراسیون مدال‌آور المپیکی که بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو را در پیش دارند، در انتظار معرفی روسا و سرپرستان جدید از سوی وزارت ورزش هستند تا برنامه‌های خود را برای شرکت در این بازی‌ها استارت بزنند، اما فعلا در بلاتکلیفی به سر می‌برند و مشخص نیست تا چه زمانی باید برنامه‌های آنها معلق بماند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.