بزم در شب ماتم ملی؛ آینده‌ نخست‌وزیر به مویی بند است!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 15 ژانویه 2022

میهمانی‌های جنجالی؛ آینده نخست‌وزیر بریتانیا در خطر است. ایالات متحده درباره اوکراین نگران است و افق‌های جدید پیش روی ایران و چین در روزنامه‌های جهان.

فایننشال‌تایمز

«آینده جانسون پس از عذرخواهی شماره 10 از ملکه، به مویی بند است» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. گزارش این روزنامه با اشاره به اینکه آینده بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا اکنون به مویی بند است و وزرای کابینه تردید دارند که او از رسوایی میهمانی‌های ایام قرنطینه در خیابان داونینگ جان سالم به در ببرد، یادآوری می‌کند که جانسون در رویدادهایی که در آستانه مراسم تشییع جنازه شاهزاده فیلیپ رخ داد، شرکت نکرد، اما افشاگری‌ها –درباره میهمانی‌ها در زمان ماتم ملی- ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به اعتبار نخست‌وزیر وارد کند. یکی از وزیران کابینه به این روزنامه گفته است که قطره قطره افشاگری‌ها آسیب جدی می‌زند.

(دفتر نخست‌وزیر بریتانیا رسما از دربار این کشور برای برگزاری دو میهمانی در شب قبل از مراسم تدفین شاهزاده فیلیپ، عذرخواهی کرد. این میهمانی‌ها روز ۱۶ آوریل برگزار شد. فیلیپ، همسر ملکه الیزابت دوم، که روز نهم آوریل درگذشت، ۱۷ آوریل دفن شد. مخالفان جانسون، میهمانی در دفتر کار نخست‌وزیر را با عکسی از ملکه بریتانیا مقایسه می‌کنند که در مراسم تدفین همسرش، به دلیل محدودیت‌های کرونا تنها نشسته است.)

ملکه الیزابت دوم، در روز تدفین همسرش در نمازخانه سنت‌جرج در قلعه وینزور.

واشینگتن‌پست

«ایالات متحده درباره احتمال عملیات «پرچم دروغین»  روسیه هشدار داد» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. واشینگتن‌پست در گزارش اصلی خود به مسائل روسیه و اوکراین و موضع غرب در این‌باره توجه کرده و گفته: «ایالات متحده می‌گوید روسیه در حال برنامه‌ریزی برای عملیات خرابکارانه احتمالی در اوکراین است. دولت بایدن روز جمعه هشدار داد که دولت روسیه عواملی را به شرق اوکراین فرستاده تا برای تلاش‌های خرابکارانه احتمالی آماده شود و ممکن است بهانه‌ای برای تهاجم مجدد روسیه باشد که تنش‌ها با مسکو را پس از به بن‌بست رسیدن مذاکرات دیپلماتیک اولیه در اروپا تشدید می‌کند. یک مقام آمریکایی در ایمیلی گفت اطلاعات ایالات متحده گروهی از عوامل را شناسایی کرده که در شرق اوکراین به طور بالقوه برای انجام یک عملیات «پرچم دروغین» (false flag) پیش‌بینی شده‌اند.»

تهران‌تایمز

«افق نویدبخش جدید پیش روی ایران و چین» عنوان گزارش اصلی تهران‌تایمز است. در گزارش آمده: «حسین امیرعبداللهیان در اولین سفر خود به چین پس از تصدی سمت دیپلمات ارشد ایران، روز پنجشنبه به چین رفت که انتظار می‌رود چشم‌اندازهای جدیدی را برای تعمیق روابط تهران و پکن باز کند. وزیر امور خارجه ایران در مقاله‌ای که پیش از سفرش در رسانه‌های چینی منتشر شد، به چنین چشم‌اندازی اشاره کرد. امیر عبداللهیان گفت این سفر افق نویدبخشی برای ارتقا و توسعه همکاری‌های ما در حوزه‌های مختلف خواهد بود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.