بی‌بی‌سی و کابوس قطع بودجه 2 میلیارد پوندی

کیوسک: نگاهی به صفحه اول روزنامه‌های خارجی؛ یکشنبه 16 ژانویه 2022

دیلی‌میل گزارش داده است که نادین دوریس، وزیر فرهنگ انگلیس، امتیاز مجوز بی‌بی‌سی را به مدت دو سال مسدود خواهد کرد.

تایمز

پیامدهای میهمانی‌های داونینگ استریت که در دوران محدودیت‌های ویروس کرونا برگزار شد، همچنان پرمخاطب‌ترین اخبار بریتانیاست. ساندی تایمز نوشته بوریس جانسون در حال برنامه‌ریزی برای تهیه مجموعه‌ای از اعلامیه‌های «پوپولیستی» است تا بتواند نخست‌وزیری خود را حفظ کند. این روزنامه می‌گوید نخست‌وزیر از قبول مسئولیت بحران داونینگ استریت خودداری می‌کند.

این روزنامه همچنین به نقل از یک منبع ارشد دولتی نوشته: «نظر بوریس این است که او مقصر نیست. دیگران مقصر هستند.»

آبزرور

اما آبزرور انگلیس با نمایندگان محافظه‌کار صحبت کرده که به گفته این روزنامه، اگر جانسون سعی کند از مسئولیت طفره برود، آماده‌اند تا او را از ساختمان شماره 10 خارج کنند. این روزنامه می‌افزاید واکنش خشمگین رأی‌دهندگان، نمایندگان محافظه‌کار را متقاعد کرده که اگر تحقیقات در مورد او یا خرابکاری‌های داونینگ کامل شود، علیه جانسون اقدام کنند.

در همین حال، تصویر اصلی این روزنامه لحظه فوران آتشفشان «هونگا تونگا-هونگا هااپای» در جنوب اقیانوس آرام در روز شنبه را به تصویر کشده که منجر به هشدارهای ایالات متحده و ژاپن در مورد امواج سونامی شد.

دیلی‌میل

دیلی‌میل گزارش داده است که نادین دوریس، وزیر فرهنگ انگلیس امتیاز مجوز بی‌بی‌سی را به مدت دو سال مسدود خواهد کرد. این روزنامه می‌گوید مذاکرات «تنش‌آمیز» بین دولت و بی‌بی‌سی بر سر هزینه سالانه تا پایان سال 2027 به نتیجه رسیده است. این روزنامه گزارش می‌دهد که دوریس تصمیم گرفته است که امتیاز مجوز این شرکت را برای دو سال آینده 159 پوند نگه دارد، به این معنی که شرکت بی‌بی‌سی با این رقم قطعی بودجه باید در 6 سال آینده بیش از 2میلیارد پوند پس‌انداز کند.

دیلی‌اکسپرس

دیلی‌اکسپرس می‌گوید یک منبع ارشد دولتی تایید کرده که تمام محدودیت‌های کووید در انگلیس تا 10 روز دیگر پایان می‌یابد. اما این روزنامه می‌پرسد که آیا این اقدام نخست‌وزیر را «نجات می‌دهد»؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.