درباره بنجامین فرانکلین، دانشمند همه‌چیزدان

از فرانکلین با عناوینی چون دیپلمات، نویسنده، سیاستمدار، مخترع، فیزیکدان و... یاد می‌شود

باارزش‌ترین واحد پول ایالات متحده اسکناس‌ 100 دلاری است که احتمالا همه با آن آشنایی دارند. در وسط این اسکناس چهره شخصی نقش بسته است که از او با عناوینی چون دانشمند، نویسنده، چاپخانه‌دار، طنزنویس، نظریه‌پرداز سیاسی، سیاستمدار، مخترع، فیزیکدان، فعال مدنی، دیپلمات و از بنیان‌گذاران ایالات متحده یاد می‌شود.

شهروند آنلاین| موضوع صحبت ما کسی نیست جز بنجامین فرانکلین، دانشمند و سیاستمدار آمریکایی که 316 سال پیش، برابر 17 ژانویه 1706 میلادی، در نورث همپتون‌شایر انگلستان به دنیا آمد. فرانکلین از چهره‌های برجسته تاریخ روشنگری آمریکا و تاریخ فیزیک جهان است و برای نظریه‌هایش در مورد برق و اختراعاتش مانند میله برق‌گیر، عینک دو کانونی، بخاری هیزمی فرانکلین و… شهرت دارد.

فرانکلین همچنین لقب «نخستین آمریکایی» را برای تلاش‌های خستگی ناپذیر در راه اتحاد ایالات متحده به دست آورد. او یکی از کسانی بود که به‌ اتفاق 54 نفر از مقامات برجسته 13 ایالت دیگر، بیانیه استقلال آمریکا را در چهارم جولای 1776 امضا کرد. فرانکلین در تمام دوران زندگی به انتشار رسالات، مقالات و پند و اندرز پرداخت و با بیشتر بزرگان عهد خویش مکاتبه داشت. نامه‌های بی‌شماری از او به‌ یادگار مانده‌ است.

بنجامین فرانکلین
بنجامین فرانکلین
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.