پیام مهربانی کودکان به فرشتگان سپید مو

به همت اعضای جوان جمعیت هلال احمر طرح ملی پیام مهربانی کودکان به فرشتگان سپید مو اجرایی در هفته سالمندان اجرایی می‌شود

سالمندى دوره کمال و پویایى آدمى است. سال‌هایى که فرد به دلیل داشتن تجربه، مى‌تواند بهترین نقش‌آفرینی را داشته باشد. به همین منظور و مناسبت هفته جهانی سالمند طرح های خلاقانه استانی در راستای بزرگداشت حفظ کرامت و حمایت از زندگی و سلامت سالمندان اجرا شد. در این راستا در جمعیت هلال احمر به صورت هماهنگ و سراسری مسابقه‌ای تحت عنوان “پیام مهربانی کودکان به فرشتگان سپید مو” به صورت ملی برنامه ریزی و اجرایی می‌شود.

داوطلبان و جوانان عضو جمعیت هلال احمر طرح ملی پیام مهربانی کودکان به فرشتگان سپید مو اجرایی در هفته سالم اجرایی کرده‌اند.  این طرح همزمان با هفته جهانی سالمند که از تاریخ ۷ تا ۱۳ مهرماه سال جاری است برنامه های متنوعی با رویکرد تکریم منزلت سالمندان با شعار “کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان”در سراسر کشور اجرایی می‌شود. عذرا والی، مسئول اجرایی این طرح اظهار کرد:« با عنایت به اهداف عالی جمعیت هلال احمر، برنامه‌ریزی‌های لازم و خلاقانه استانی برای بزرگداشت، حفظ کرامت و حمایت از زندگی و سلامت سالمندان به طور مستمر در طول سال نیز اجرا  می شود اما این طرح با توجه به شرایط سخت شیوع کرونا و با هدف توجه خانواده‌ها و افراد جامعه به سلامت روحی و جسمی سالمندان و نیز ترویج فرهنگ احترام، همدلی و تعامل مهرورزانه کودکان با  مادر بزرگ و پدر بزرگ سالمند و همچنین احترام و همیاری افراد سالمند به  صورت ویژه در هفته مذکور اجرایی می‌شود..» رئیس اداره پیش دبستانی و مهدهای کودک سازمان جوانان هلال احمر افزود: «در این راستا به صورت هماهنگ و سراسری مسابقه‌ای تحت عنوان “پیام مهربانی کودکان به فرشتگان سپید مو” به صورت ملی برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.»

مهروزی کوچک‌ترها و بزرگ‌ترها

والی با اشاره به اینکه این طرح ملی برای تمام کودکان ۵ تا ۱۳ سال سراسر کشور طراحی شده است، بیان کرد: «کودکان پیام مهرورزی و تبریک صمیمانه خود را به مناسبت هفته سالمند به صورت تصویری با موبایل ضبط کرده و با ارسال به پدر بزرگ و مادربزرگ‌های سالمند و نیز سالمندان اقوام و آشنایان خود، یک نسخه از آن را نیز جهت شرکت در مسابقه به شماره پیام‌رسان مشخص شده در هر استان با ذکر مشخصات خود ارسال می‌کنند.»

وی یادآور شد: «کارشناسان امور جوانان استان نیز ضمن بررسی، انتخاب، اهدای لوح تقدیر و هدیه به صاحبان سه پیام برتر، نسبت به نشر پیام ها در فضای مجازی و ارسال سه پیام برتر به ستاد سازمان جوانان اقدام می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: :«همچنین پیشنهاد می‌شود برترین طرح‌های اجرا شده استانی مرتبط با موضوع ” تکریم و حمایت از زندگی و سلامت سالمندان که طی سالیان گذشته اجرا شده و یا ایده‌هایی که قابلیت اجرای آن در سطح کشوری و ملى وجود دارد استان‌ها حداکثر تا پایان مهرماه به سازمان جوانان ارسال شود.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.