همکاری مجلس برای به‌روزرسانی ناوگان امدادی هلال‌احمر

دکتر کولیوند در دیدار با نمایندگان مجلس مطرح کرد:

رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدارهای جداگانه با نمایندگان مردم شهرهای اراک، رشت، تویسرکان و نایین در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تامین و افزایش اعتبارات هلال‌احمر با توجه به گستردگی وظایف این جمعیت و همچنین کمک مجلس برای بهبود وضعیت معیشت و استخدام امدادگران تاکید کرد.

دکتر پیرحسین کولیوند عصر امروز در دیدارهای جداگانه با دکتر کریمی، نماینده مردم اراک؛ دکتر کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت؛ دکتر مفتح، نماینده مردم تویسرکان و دکتر آزاد، نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرد.
دکتر کولیوند در این دیدارها به وضعیت بودجه هلال‌احمر با توجه به وظایف گسترده حاکمیتی این جمعیت ازجمله پوشش حوادث و بحران‌هایی همچون سیل، زلزله، تصادفات جاده‌ای و … در کشور اشاره و تاکید کرد: «جمعیت هلال‌احمر با توجه به وظایف ذاتی که برعهده دارد باید همیشه آماده خدمت در حوادث و بحران‌ها باشد، در حالی که اعتبارات فعلی هلال‌احمر پاسخگوی این نیاز نیست.»
وی افزود: «ناوگان و تجهیزات هلال‌احمر از سال 92 به‌روزرسانی نشده و بعضا خودروهای امدادی از رده خارج هستند. برخی آمبولانس‌های هلال‌احمر بالای 20 سال کار کرده‌اند و نیاز به خرید و به‌روزرسانی تجهیزات داریم. پنج بالگرد هلال‌احمر نیز زمین‌گیر شده که تنها برای اورهال این بالگردها به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: «وضعیت معیشت و استخدام امدادگران جمعیت هلال‌احمر نیز همچون بودجه، تجهیزات و اقلام اضطراری امدادی برای پوشش حوادث و بحران‌ها با مشکلات فراوانی مواجه است که از طرق مختلف، پیگیر بهبود وضعیت معیشت و استخدام امدادگران هستیم. از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم انتظار داریم برای رفع این مشکلات در بزرگترین نهاد امدادی کشور، نگاه و توجه ویژه‌ای داشته باشند.»
کولیوند گفت: «هلال‌احمر 16 پیشنهاد به نمایندگان مجلس تقدیم کرده‌ که امیدواریم با توجه به وقوع حوادث متنوع در کشور، وظایف هلال‌احمر و همچنین شرایط کار و استخدام امدادگران، این پیشنهادها در افزایش سهم اعتبارات این جمعیت در بودجه 1401 کارساز باشد.»
گفتنی است در این دیدارهای جداگانه، آمایش سرزمینی پایگاه‌های هلال‌احمر و نیاز برخی محورها و جاده‌های مواصلاتی به ایجاد پایگاه‌های امدادی مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.