بازگشت عاملان وحشت در بیمارستان پورسینای رشت به محل جرم

متهمان با حمله به بیمارستان، چند نفر را مجروح کردند

به صحنه جرم برگشته‌اند؛ همانجایی که با فریادهایشان وحشت را به جان مردم انداختند؛ همانجایی که با قمه و چاقو عربده‌کشان آمدند و چند دقیقه ترس و دلهره را ثبت کردند. اوباشی که با حمله به بیمارستان پورسینای رشت کادر درمان، بیماران و همراهان بیماران را ترساندند. حالا به صحنه جرم‌شان برگشته‌اند، اما این‌بار دست و پا بسته؛ برگشته‌اند تا آنهایی که برای دقایقی ترس و وحشت را با تمام وجود حس کرده بودند، حالا با دیدن دست و پای بسته این قداره‌کشان آرام‌تر شوند.

ماجرای این 6 شرور به سه روز پیش برمی‌گردد. ساعت 2 بامداد هشتم مهر ماه بود که درگیری بین چند نفر روبه‌روی بیمارستان پورسینای رشت رخ داد. آنهایی که با قمه و چاقو به جان یکدیگر افتادند و با فریادهایشان سکوت خیابان پورسینا را شکستند. اما دعوا به همانجا ختم نشد یکی از طرفین درگیری به‌شدت مجروح شده بود برای همین او را به بیمارستان پورسینا منتقل کردند. اینجا بود که درگیری به داخل بیمارستان کشیده شد. وارد شدند و عربده‌کشان فریاد زدند. قمه کشیدند. هر کس را که جلوی چشم‌شان بود کتک زدند با قمه و دسته‌اش ضربه می‌زدند.  برانکاردها را هل دادند. نه بیمار برایشان مهم بود و نه همراهان بیمار؛ حتی لباس‌هایشان را هم از تن درآوردند تا وحشت را بیشتر به تصویر بکشند. یکی از همراهان بیمار جلو می‌آید و به محض اینکه می‌خواهد اعتراض کند، با ضربه‌ قمه دستانش زخمی می‌شود. این اوباش سه نفر از همراهان مضروب تحت مراقبت اورژانس و یک نفر از همراهان سایر بیماران بخش را مجروح کردند و پس از اجرای سکانس‌های ترسناک در بیمارستان فرار کردند. وضعیت عمومی این مصدومان پس از ارایه خدمات درمانی به آنها رو به بهبودی است و یک نفر از آنها نیز از بیمارستان مرخص شده است. کادر بیمارستان بلافاصله با ۱۱۰ تماس گرفته و از نیروی انتظامی درخواست کمک کرده بود که در پی این تماس مأموران نیروی انتظامی در محل بیمارستان حضور یافته و تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند. رئیس مرکز پورسینا رشت با بیان اینکه نیروی انتظامی در همان دقایق اولیه محیط داخلی و بیرونی بیمارستان را آرام کرد، گفت: «تعدادی از ضاربان این حادثه در سریع‌ترین زمان به وسیله عوامل نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند. تعدادی دیگر نیز تحت تعقیب قرار گرفتند.»

پلیس با تحقیقات کارشناسی و فنی ظرف کمتر از ۲۴ ساعت ۴ نفر از عاملان شرارت، قمه‌کشی و درگیری را دستگیر کرد. یکی از متهمان هنگام فرار از دست مأموران به علت اصابت گلوله زخمی و در بیمارستان بستری شد. همچنین به گفته پلیس انتشاردهنده فیلم این درگیری در فضای مجازی نیز به دلیل تشویش اذهان عمومی و القای حس ناامنی برای شهروندان تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. در ادامه پلیس دو متهم بیست‌ویک و بیست‌وپنج ساله را نیز در عملیاتی جداگانه دستگیر کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار داد. پلیس علت درگیری را اختلاف بین اراذل و اوباش اعلام کرد.

در ادامه سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان، جزئیات دستگیری این اوباش را تشریح کرد و گفت: «صبح همان روز بعد از درگیری، در بررسی‌ها یک نفر از عاملان اصلی این نزاع که در محور لشت‌نشا به کوچصفهان در حال تردد با خودرو شخصی بود، شناسایی و در حین فرار از دست مأموران با اصابت گلوله پلیس به او، دستگیر و خودرویش نیز توقیف شد. در ادامه بررسی‌ها سه نفر دیگر از این اراذل و اوباش طی عملیات غافلگیرانه پلیس در شهر رشت دستگیر شدند. سایر متهمان اصلی که پس از انجام شرارت، شهر رشت را به مقصد استان البرز ترک کرده و به صورت مخفیانه قصد خروج از کشور را داشتند با اشراف اطلاعاتی پلیس طی اعزام تیم‌های عملیاتی به استان البرز طی  عملیاتی غافلگیرانه داخل یک خودرو پراید شناسایی و دستگیر شدند. همچنین تعدادی سلاح سرد شامل قمه، قداره و چاقو از آنها کشف شد.»

او با تأکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به شدیدترین وجه برخورد خواهد شد، گفت: «پلیس و دستگاه قضائی مصمم هستند با شدت هر چه بیشتر با مخلان امنیت عمومی برخورد کنند. شهروندان نیز در صورت برخورد با هر گونه مزاحمت از سوی اراذل و اوباش با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند. پلیس در هر شرایطی اجازه عرض اندام و قدرت‌نمایی‌ به اراذل و اوباش و مخلان آسایش مردم را نداده و با اقتدار کامل با آنها برخورد خواهد کرد.»

در ادامه عاملان اصلی این شرارت و درگیری پس از دستگیری به وسیله پلیس، ظهر روز پنجشنبه با دستور قضائی در محل شرارت خود و در همان خیابان پورسینا و در محوطه بیمارستان پورسینا در مقابل چشم مردم دورگردانی شدند.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.