پایداری سرما، یخبندان و کولاک تا آخر هفته

فعالیت سامانه بارشی در چند روز گذشته، بارش باران و برف را در اغلب استان‌های کشور در پی داشت که سبب مشکلاتی همچون بسته‌شدن جاده‌ها و گرفتاری رانندگان و پیامد‌های ناشی از وقوع سیلاب شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،در حالی که بارش برف و باران در برخی مناطق متوقف شده، سازمان هواشناسی تداوم کاهش محسوس دما، ماندگاری هوای سرد، یخبندان و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و افزایش سرعت باد را تا پایان هفته پیش بینی کرده است.

برودت هوا از فردا (۲۹ دی ماه) به مرکز و نیمه جنوبی کشور خواهد رسید و فعالیت سامانه بارشی امروز هم به‌طور گسترده در نوار ساحلی خزر، غرب، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز ادامه خواهد داشت.

استان‌های متاثر از فعالیت سامانه بارشی در چند روز گذشته شاهد رخداد‌هایی همچون بسته شدن بسیاری از محورها، مه گرفتگی و لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی و سیلاب بودند این در حالی است که نیرو‌های امداد و نجات و دستگاه‌های مرتبط در وضعیت آماده باش کامل ورود کردند و تلاش آن‌ها برای امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این روز‌ها هموطنان را به پرهیز از سفر‌های غیرضروری توصیه کرده اند و تاکید دارند که رانندگان در صورت لزوم برای سفر پیش از حرکت باید نسبت به بررسی وضعیت فنی خودرو، سالم بودن لاستیک ها، سیستم گرمایشی و برف پاک کن اقدام کرده و تجهیزات مناسب و ایمن زمستانی را حتما به همراه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.