زندگی دوباره 3 بیمار با پایان یک زندگی

اعضای بدن کارمند نیروی دریایی ارتش پس از مرگ مغزی اهدا شد

3 بیمار در شیراز جان دوباره گرفتند وقتی مهدی برای همیشه قلبش از تپش باز ایستاد. 36 ‌سال داشت با یک دختر و پسر؛ یکی سه ساله و دیگری هشت ساله. هستی و امیرحسین. دختر و پسری که حالا غم نبود پدر را تاب ندارند. پدر رفت اما یادگاری بزرگ از خود به جا گذاشت. او دو کلیه و کبدش را بخشید تا 3 بیمار زندگی کنند.

اهدای عضو
مهدی منصفی در کنار دخترش هستی

خانواده منصفی مهدی را از دست دادند، غصه خوردند و اشک ریختند اما در آن سوی ماجرا 3 بیمار زندگی دوباره را تجربه می‌کنند.

ماجرا از یک سردرد ساده آغاز شد، سردردی که باعث شد پدر جوان در  بیمارستان  بستری  و آخرین برگ از دفتر زندگی‌اش نوشته شود.  تصمیم بزرگ خانواده منصفی  بود که باعث شد نام مهدی  برای همیشه زنده نگه داشته شود.

حالا کودکانش با دستان خالی بر سر مزار پدر نشسته‌اند؛ پدری که خیلی زود ترک‌شان کرد. پدر جوشکاری که دو سالی بود در نیروی دریایی ارتش مشغول به کار شده بود. اصالتا کهنوجی ولی ساکن بندرعباس بود. مهدی  هفته گذشته با سردرد شدید به بیمارستان شهدای ارتش هدیش رفت و پس از مدتی به بیمارستان ام لیلا انتقال یافت.

این کارمند نیروی دریایی ارتش که در همان ساعات اولیه دچار سکته مغزی شده بود، ۵ روز بعد نیز مرگ مغزی‌اش تأیید شد. اعضا بدن او برای پیوند به بیمارستان ابن سینا شیراز فرستاده و به بیماران نیازمند اهدا شد.

در انتظار یک اعجاز

برادر مهدی درباره این بخشش بزرگ به «شهروند» گفت: «8 روز پیش بود که مهدی در محل کارش با سردرد‌های غیرطبیعی روبه‌رو شد. با فریادهای برادرم او را به بیمارستان منتقل کردند. همانجا مشخص شد که مهدی خونریزی مغزی کرده است. او را به‌ آی‌سی‌یو می‌برند اما 8 ساعت بعد مهدی به کما می‌رود. به بیمارستان‌های مختلفی بردیم و پزشکان زیادی مهدی را معاینه کردند اما فایده‌ای نداشت. برادرم با سکته مغزی به کما رفته بود و راه نجاتی نداشت»

محمد می گوید:«اما امیدمان را از دست نداده بودیم. منتظر یک معجزه بودیم ولی نظر همه پزشکان این بود که بازگشت مهدی به زندگی تقریبا غیرممکن است. همان موقع بود که پیشنهاد دادند تا زمان داریم اعضای بدن برادرم را به چند بیمار نیازمند پیوند بزنیم. وقتی امیدمان را برای بازگشت مهدی  به زندگی از دست دادیم، تصمیم گرفتیم برای اهدای اعضای بدن او رضایت بدهیم.»

هشتمین اهدا کننده هرمزگان

مهدی منصفی

با رضایت پدرومادر و خانواده مهدی، مرد جوان  به اتاق عمل منتقل شد و پزشکان موفق شدند اعضای بدن او را به چند بیمار نیازمند پیوند بزنند.

به گفته دکتر محمود حسین‌پور، رئیس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دوشنبه گذشته پس از تأیید مرگ مغزی بیمار به وسیله تیم تأیید‌کننده و رضایت خانواده او مبنی بر اهدای عضو بیمار از بیمارستان ام لیلا به بیمارستان شهید محمدی منتقل شد و بعد از انجام آزمایشات و تست‌های لازم، به وسیله جراح اعزامی از بیمارستان شیراز و تیم اهدای عضو استان، عمل ‌هاروست انجام و اعضا برای پیوند به شیراز فرستاده شد. مهدی منصفی هشتمین اهدا‌کننده عضو در ‌سال جاری در هرمزگان است.

ظهر  جمعه پیکر این پدر جوان در روستای فاریاب کهنوج  تشییع شد و او را به خاک سپردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.