هلال احمر می تواند پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران را به جهان برساند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با دکتر کولیوند:

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس هلال‌احمر و نماینده ولی فقیه در این جمعیت دیدار کرد و گفت: هلال احمر می تواند پیام صلح و دوستی ایران را به جهان برساند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر دیدار و بر هم افزایی مجموعه ها تاکید کرد.

وی همچنین در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر، به ماموریت های این جمعیت در روزهای سخت زمستان اشاره کرد و گفت: مسئولیت سختی بر عهده هلال احمر است که حمایت از این جمعیت را لازم می کند و ما نیز آرزوی توفیق برای امدادگران هلال احمر داریم.

وی افزود: از مجموعه هلال احمر تشکر می کنیم که در شرایط سخت در کنار مردم حضور دارد و امر دشوار امدادرسانی را انجام می دهد. امروز هلال احمر با سبقه درخشانی که دارد می تواند به خوبی پیام صلح و دوستی جمهوری‌ اسلامی‌ ایران را به سایر کشورها برساند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: هلال احمر می تواند چهره خوبی از ایران به جهانیان نشان دهد و واقعیت های جمهوری اسلامی ایران را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: هلال احمر وظایف سختی دارد و آن چه که می تواند به هلال احمر کمک کند، تقویت زیرساخت هاست. در متون دینی ما عنوان شده که مومن از یک سوراخ دو مرتبه گزیده نمی شود و به همین علت مسئولین باید در عرصه تقویت زیرساخت ها تلاش بیشتری کنند تا در سوانحی همچون سیل، عرصه به خوبی مدیریت شود.

در جریان این دیدار دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سیل جنوب کشور گفت: ضرورت دارد تا با هم افزایی زیرساخت های کشور را تقویت کنیم تا در زمان وقوع سوانح طبیعی کم تر شاهد خسارت باشیم.

وی افزود: در روزهای اخیر با کمک گروه های جهادی و مسئولین استانی توانستیم به مردم خوب جنوب کشور خدمت رسانی کنیم و از آلام آن ها پس از وقوع سیل بکاهیم که رضایتمندی آن ها، گویای همین امر است.

دکتر کولیوند ادامه داد: دفاتر نمایندگی ولی فقیه و ائمه جمعه همگی در امدادرسانی به مناطق سیل زده مشارکت داشته و اقدامات خوبی به کمک دستگاه های مختلف انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به شرایط سخت مناطق محروم کشور پس از وقوع سوانح طبیعی اظهار کرد: در اندیکا نیز تلاش های خوبی انجام و خدمت رسانی به مردم زلزله زده و محروم اندیکا به خوبی انجام شد. این گونه نیست که پس از سانحه مردم را تنها بگذاریم بلکه خدمات پس از سانحه نیز به مردم ارائه می شود و در کنار مردم حضور خواهیم داشت.

وی در خصوص همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها گفت: عزم خود را جزم کرده ایم که در میلاد حضرت زهرا (س) فاز نخست بیمارستان هلال احمر در‌ نجف راه اندازی شود تا خدمات بهتری به زائران عتبات عالیات ارائه شود.

دکتر کولیوند تاکید کرد: همکاری های خوبی با جمعیت های هلال احمر کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان در دستور‌کار قرار گرفته است و این امر می تواند نتایج مثبتی داشته باشد. هلال احمر امروز در درمان پناهندگان و واکسیناسیون اتباع افغانستان سنگ تمام گذاشته، با وجود این که کشور در شرایط سخت تحریم قرار دارد و این می تواند یک الگوی بزرگ برای جهانیان باشد. امروز در حالی که خودمان در شرایط سختی قرار گرفته ایم اما خدمات بهداشتی و درمانی به 5 میلیون پناهنده در کشور ارائه می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که هلال احمر همچنان در زمینه مقابله با کرونا فعالیت می کند، گفت: برای کنترل سویه های جدید کرونا کنترل مرزها تشدید و مقرر شد تا در صورتی که تست pcr هلال احمر در اختیار مسافرین باشد، اجازه ورود به کشور به آن ها داده شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.