وزیر آموزش و پرورش: حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس در نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی است.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز سه‌شنبه در حاشیه همایش بزرگداشت هفته شوراهای‌های آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همین منظور زمینه برای بازگشایی مدارس طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به آمادگی  مدارس فراهم است.

وی افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، امتحانات برخی مدارس به صورت آزمایشی در دی ماه حضوری بود که در این مدت گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا دریافت نکردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مقدمات حضور دانش‌آموزان در کلاس درس فراهم شده است اما القای این موضوع که بازگشایی اختیاری است، یک برداشت است.

نوری یادآور شد: اگر ظرفیت بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان وجود ندارد، فضای جانبی مدارس و اماکن شهرداری‌ها وجود دارد. مراکز  خانه های بهداشت نیز شرایط موجود را رصد می‌کنند و پیگیری بیماری و درمان دانش‌آموزان  مبتلا را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: مدارس درحال حاضر حضوری هستند و دانش‌آموزان را براساس پروتکل‌های بهداشتی می‌پذیرند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند که ظرفیت کلاس‌ها در مدارس کم است و اگر با ظرفیت‌های بعدازظهر مدارس و سایر برنامه‌ها نتوان برنامه‌های آموزشی را اجرایی کرد، دانش‌آموزان مجازی آموزش می‌بینند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.