لیونل مسی شکست خورد و رسوا شد!

لواندوفسکی کمتر از دو ماه بعد از ناکامی در تصاحب توپ طلا، جایزه برترین بازیکن فیفا را از آن خود کرد

انتشار آرای مربوط به انتخاب بهترین بازیکن سال 2021 فیفا حواشی بسیاری به همراه داشته است و مسی به خاطر رأی ندادن به لواندوفسکی شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش شهروندآنلاین؛ چند هفته قبل نشریه فرانس فوتبال مراسم توپ طلای سال 2021 را به صورت حضوری برگزار کرد و لیونل مسی به عنوان برنده این جایزه انتخاب شد تا هفتمین توپ طلای خود را هم تصاحب کند، اما کمتر از دو ماه بعد، دوشنبه‌شب مراسم The Best فیفا به صورت آنلاین پیگیری شد و قرار بود یکی از بین لیونل مسی، رابرت لواندوفسکی و محمد صلاح این جایزه را به خود اختصاص دهد. سال 2022 برای رابرت لواندوفسکی فوق‌العاده آغاز شد و این ستاره 34 ساله لهستانی بالاتر از محمد صلاح و لیونل مسی جایزه مرد سال فیفا را از آن خود کرد. این در حالی است که چند هفته قبل مسی برنده عنوان توپ طلا شده بود، اما لواندوفسکی همانند سال گذشته در مراسم فیفا رتبه اول را کسب کرده و بهترین بازیکن جهان لقب گرفت.

در مراسم The Best فیفا دو مرحله رأی‌گیری برای انتخاب بهترین‌های هر رده وجود دارد؛ در مرحله اول، یک هیات از کارشناسان فوتبال 10 نامزد دریافت جایزه را انتخاب می‌کنند و در مرحله دوم، روزنامه‌نگاران، هواداران، کاپیتان‌ها و مربیان همگی با ضریب رأی 25 درصد، بهترین بازیکنان جهان را برمی‌گزینند. همچنین فیفا از رأی‌دهندگان می‌خواهد رأی خود را بر اساس عملکرد فصل گذشته بازیکنان اعطا کنند و در واقع درخشش بازیکنان در فصل فعلی نباید تاثیری در آرا داشته باشد.

پس از اعلام برنده این جایزه، سایت فیفا فهرستی را منتشر کرد که نشان می‌داد کاپیتان‌های تیم‌های ملی هرکدام به چه بازیکنانی رأی داده‌اند و همین موضوع جنجال بسیاری به پا کرد.

بر اساس اعلام سایت فیفا، لیونل مسی به هیچ یک از رقباش برای کسب این جایزه که محمد صلاح و روبرت لواندوفسکی بودند رأی نداده بود. او در عوض کیلیان امباپه و نیمار که در پاری سن ژرمن هم تیمی او هستند را به عنوان گزینه‌های اول و دوم و کریم بنزما از رئال مادرید را به عنوان گزینه سوم انتخاب کرده بود. این در حالی بود که روبرت لواندوفسکی به ترتیب به جورجینیو، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رأی داده بود. محمد صلاح نیز به جورجینیو، مسی و لواندوفسکی رأی داده بود. پیش از این توپ طلای سال 2021 نیز در حالی به لیونل مسی رسیده بود که بسیاری از فوتبال‌دوستان و کارشناسان معتقد بودند که لواندوفسکی برای دریافت این جایزه شایسته‌تر بود و حتی خود مسی از فرانس فوتبال خواسته بود که توپ طلای 2020 که به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا لغو شده بود را به این مهاجم بایرن مونیخ اهدا کنند.

با توجه به عبارات محبت‌آمیز و تحسین‌هایی که مسی پس از مراسم توپ طلای 2021 درباره لواندوفسکی به کار برده بود، رأی ندادن به این بازیکن برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال فیفا باعث شد که بسیاری از کابران در شبکه‌های اجتماعی به شدت به این رفتار ستاره آرژانتینی اعتراض کنند.

اما واکنش رابرت لواندوفسکی به آرای مسی هم این‌گونه بود: «می‌توانید این را از خود او بپرسید. فکر می‌کنم که در توپ طلا او رأی دوم خود را به من داد اما در اینجا شرایط متفاوت بود. نمی‌توانم چیز بیشتری در این‌باره بگویم. من هم رأی دوم خودم را به او دادم. وقتی به صحبت‌های او در مراسم توپ طلا نگاه کنید، می‌بینید که حرف‌های خوبی زد. همانطور که گفتم در مورد رأی باید از خودش بپرسید و من به آن احترام می‌گذارم.  من مجبور نیستم از دست کسی عصبانی باشم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.