غول تجارت الکترونیکی در دام کرونا

«آمازون» می‌گوید آزمایش نزدیک به 20 هزار نفر از کارمندانش مثبت شده است

آمازون روز پنجشنبه گفت تست کرونای 19 هزار و 816 نفر از کارمندانش در آمازون و Whole Foods مثبت شده یا احتمال داده می‌شود که مثبت باشد. این نخستین‌بار است که آمازون توضیح داده چگونه کارکنانش تحت تأثیر کووید-19 قرار گرفته‌اند.

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: آمازون بارها در برابر به اشتراک گذاشتن داده‌های جامع با مردم و کارمندانش درباره تعداد کل موارد تأیید شده مبتلایان به ویروس کرونا در فروشگاه‌های بزرگ خود، که در دوران همه‌گیری به کانون‌های اصلی برای تأمین لوازم خانگی تبدیل شده‌اند، مقاومت کرده است.

با وجود موارد بی‌شمار تأییدشده در سراسر کشور و جهان، غول تجارت الکترونیکی اهمیت انتشار اطلاعات را نادیده گرفته است که این کار به دست آوردن آماری واضح از مبتلایان این شرکت را دشوار می‌کند.

آمازون در یک پست وبلاگ گفت تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها را از یک میلیون و 372 هزار کارمند آمازون و Whole Foods Market که در سراسر ایالات متحده مشغول به کارند از اول مارس تا نوزدهم سپتامبر 2020 انجام داده است.

آمازون گفت که سپس با استفاده از گزارش دانشگاه جان هاپکینز، میزان موارد ابتلای خود را با کل جمعیت در همان مدت مقایسه کرد.

با وجود موارد بی‌شمار تأییدشده در سراسر کشور و سراسر جهان، غول تجارت الکترونیکی اهمیت انتشار اطلاعات را نادیده گرفته است که این کار به دست آوردن آماری واضح از مبتلایان این شرکت را دشوار می‌کند.

آمازون ادعا کرد که بر اساس آن مقایسه، تعداد کارمندانی که احتمال داده می‌شود تست آنان مثبت باشد، 42 درصد کمتر از حد انتظار بوده است.

CNN برای پی بردن به اینکه چطور آن میزان با کل جمعیت مقایسه شده است، تقاضای تفکیک موارد ابتلا بین کارکنان  Whole Foods و آمازون را داشت که آمازون از پاسخ خودداری کرد.

به نظر می‌رسد این شرکت اکنون موضع متفاوتی درباره این موضوع اتخاذ کرده است.

از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون، حداقل 10 نفر از کارمندان انبارهای آمازون بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

آمازون گفته است اقدامات مختلفی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده است،از جمله  برای افزایش ایمنی 150 مورد تغییر روند در انجام کارها داشته است.

اطلاعات مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا در حالی ارایه می‌شود که آمازون برای رویداد سالانه فروش Prime Day  خود در تاریخ سیزدهم و چهاردهم اکتبر آماده می‌شود که این دوره‌ای پرمشغله برای کارمندان این شرکت است.

این شرکت ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد 100هزار کارمند در سراسر شبکه عملیاتی خود استخدام کند.

با شروع ماه مارس، آمازون در عرض چند هفته  100 هزار کارمند جدید استخدام کرد تا تقاضای بیش از حد مشتریان را برآورده کند و از برنامه‌ خود برای استخدام 75هزار نفر دیگر در ماه آوریل خبر داد.

منبع: CNN

برای خواندن مطلب اصلی اینجا را کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.