کرونای فوتبالی‌ها محرمانه شد!

ماجرای ابتلای استقلالی‌ها به کرونا و لغو بازی آنها در جام حذفی ابعاد عجیبی پیدا کرده است

مقایسه آمار پایین کرونا در کشور و آمار بالای کرونا در اردوی استقلال شائبه‌های زیادی در خصوص ادعاهای مطرح شده از سوی مسئولان این تیم به وجود آورده است.

حسین جمشیدی – مدت زیادی بود که با پایین آمدن آمار مبتلایان به کرونا در کشور، مشکل خاصی در زمینه برگزاری مسابقات برای تیم‌های لیگ برتری به وجود نیامده بود. البته به یاد داریم که سال گذشته بارها تیم‌ها به خاطر آمار بالای بازیکنان مبتلا به کرونای خود، درخواست لغو مسابقات‌شان را به سازمان لیگ ارائه می‌کردند و در اکثر موارد هم به خاطر نرسیدن تعداد کرونایی‌ها به حد نصاب، بازی‌ها با اصرار سازمان لیگ برگزار می‌شد.

این‌بار نوبت به استقلال رسید تا در روزهایی که چندان کرونا در ایران آمار بالایی ندارد و مردم در حال تزریق دوز سوم هستند، خبر از ابتلای جمعی بازیکنانش به کرونا در آستانه بازی با پیکان در جام حذفی بدهد. بعد از تعطیلی تمرینات آبی‌ها و اصرار آنها به لغو بازی، در نهایت سازمان لیگ هم مهر تایید خود را پای برگه‌های آزمایش مثبت بازیکنان استقلال زد تا به خاطر لغو دیدار استقلال و پیکان، تنها تکلیف یک تیم راه یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی مشخص نشود.

پیکان به استقلال ایراد گرفت

سعید دقیقی، مدیر تیم پیکان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر گلایه‌هایی مطرح کرد و گفت این تیم خواستار ارائه تست‌های بازیکنان استقلال است. او همچنین به بازی فصل گذشته ذوب آهن مقابل پدیده هم اشاره کرد که با وجود حضور ۱۷ بازیکن کرونایی در تیم ذوب آهن این بازی لغو نشده بود: «یک صدم کرونایی‌های کشور در باشگاه استقلال بودند. خیلی آمار بالایی است. در جلسه هماهنگی قبل از بازی هم مساله کرونا را به ما نگفتند و ما در رسانه شنیدیم. با آقای سهیل مهدی صحبت کردم و گفتند نزدیک به ۱۷ نفر که ۱۰ نفر قطعی و ۷ نفر مشکوک هستند.» البته که استقلالی‌ها نیز به این اظهارات پاسخ دادند و این موضوع را بیان کردند که نه واهمه‌ای از رویارویی با پیکان دارند و نه خودشان تصمیم به لغو بازی گرفته‌اند.

اسم کرونایی‌ها محرمانه شد؟

سعید فتاحی، نماینده باشگاه استقلال در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره تعداد افراد مبتلا به کرونا توضیحاتی ارائه و تاکید کرد که ۱۷ تن از بازیکنان تیم استقلال و یک نفر از اعضای کادر فنی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در این میان اما به شکل عجیبی نام این افراد اعلام نمی‌شود. طبق اعلام رسانه‌ها کوین یامگا، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده، سیاوش یزدانی و روزبه چشمی از جمله افرادی هستند که میان بازیکنان استقلال به کرونا مبتلا شده‌اند. نام افراد دیگری که در استقلال مبتلا به کرونا شده‌اند، مشخص نشده و مسئولان سازمان لیگ نیز بر این باور هستند که اسامی مبتلایان محرمانه است و نباید منتشر شود! این در حالی است که در فوتبال دنیا و در میان بازیکنان مطرح و حرفه‌ای فوتبال، اسامی بازیکنان مبتلا به کرونا در تیم‌ها به طور کامل مشخص شده و در این رابطه شفاف‌سازی می‌شود.

تکلیف بازی‌های استقلال چیست؟

با توجه به در پیش بودن بازی‌های تیم ملی در بهمن ماه و تقویم فشرده سازمان لیگ، لغو همین یک بازی هم برای برنامه مسابقات پیش رو مشکلات زیادی به وجود می‌آورد، اما با این روند و با توجه به دوره درمان کرونا، بعید است کرونایی‌های استقلال روز شنبه نیز بتوانند مقابل هوادار به میدان بروند. البته شانس خوب استقلال جایی است که بعد از این مسابقه قرار است لیگ به تعطیلی برود و مسابقات ملی در پیش خواهد بود. در این میان مشخص نیست در صورت تعویق دومین بازی استقلال، تکلیف این دو مسابقه چه خواهد شد. 7 تیم دیگر مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شدند و فقط برنده همین یک بازی مشخص نیست. از سوی دیگر، سازمان لیگ زمانی برای دو دیدار عقب افتاده استقلال در تقویم خود ندارد. یا باید این مسابقات در زمان برگزاری اردو و بازی‌های تیم ملی برگزار شود که باز هم با اعتراض آبی‌ها مواجه خواهد شد یا اینکه در ادامه لیگ تغییراتی در برنامه به وجود بیاید و مسابقات استقلال فشرده‌تر شود. این موضوع نیز احتمالا مثل همیشه تیم‌های حریف استقلال را شاکی خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.