معاون وزیر: آلوده نشان دادن محصولات کشاورزی فتنه دشمن است

به گفته علیرضا مهاجر دشمن می‌خواهد همه چیز را برهم بزند و به هر وسیله‌ای فتنه ایجاد کند

علیرضا مهاجر، معاون وزیر در امور زراعت در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی گفت: در تولید آفتکش‌ها بالاترین تکنولوژی‌ها دیده می‌شود تا این محصولات تولیدی، کمتر به انسان و محیط زیست و سایر موجودات آسیب بزنند.

علیرضا مهاجربه گزارش ایسنا، او ادامه داد: وقتی قراراست محصولی وارد کشور شود باید گواهی بهداشت داشته باشد تا آلوده نباشد. اگر محموله‌ای وارد کشور ما شود و آلوده باشد آن را برمی‌گردانیم. محصولات ما هم اگر به هنگام ارسال آلوده بود برگردانده می‌شود و این مسائل طبیعی است.

مهاجر افزود: از ۶۰۰هزارتن سیب زمینی که امسال صادر کردیم 50 تن آن برگشت خورد زیرا همراه سیب زمینی‌ها خاک بود. خاک که آلودگی نیست. یعنی سیب زمینی‌های تولید شده آلوده نیست. هیچ کدام از محصولاتمان آلوده نیست و دشمن در این شرایط می‌خواهد همه چیز را برهم بزند و به هر وسیله ای که شده فتنه ایجاد کند.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه چند میلیون تن صادرات محصولات کشاورزی داشتیم ولی این صادرات هیچ نظمی نداشت، گفت: صادرات به این شکل بود که به یکباره کشوری درخواست محصولی را می‌کرد و سیلی از صادرکننده‌ها محصولات را روانه آن کشور می‌کردند و همین امر منجر به برهم خوردن بازار می‌شد.

به گفته او اگر کسی میخواهد صادرات انجام دهد باید از صفرتا صد آن با کشاورز هماهنگ باشد. مهاجر بااشاره به اینکه اجازه نخواهیم داد سموم بی‌کیفیت در کشور تولید و مصرف شود، گفت: امیدواریم روزی برسد که بتوانیم تمام سموم مورد نیاز خود را در کشور تولید کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.