مدیریت بحران: گول هوای فریبنده جمعه را نخورید/ احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات

در روز جمعه (اول بهمن‌ماه) برای استان‌های خوزستان و مازندران به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه بارش سنگین برف پیش‌بینی می‌شود

در شهر چندان خبری از سرما نیست اما در ارتفاعات وزش باد شدید و سوزناک پیش‌بینی می‌شود و از کوهنوردان خواهشمندیم که در این روز به کوهنوردی نروند تا حادثه تلخ سال گذشته تکرار نشود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: امروز (۲۹دی‌ماه) بارش شدید نخواهیم داشت و فقط در هرمزگان و جنوب کرمان و سیستان بلوچستان شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و پنجشنبه(۳۰دی‌ماه) در غرب و شمال غرب کشور و همچنین استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در استان‌های ایلام، لرستان،چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه،کردستان،آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان،مازندران همچنین در استان‌های زنجان، مرکزی و همدان و ارتفاعات و دامنه‌های استان تهران والبرز و قزوین بارش برف دور از انتظار نیست.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در روز جمعه (اول بهمن‌ماه) برای استان‌های خوزستان و مازندران به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه بارش سنگین برف پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: روز پنجشنبه (۳۰دی‌ماه) بارش در ارتفاعات و روز جمعه (اول بهمن‌ماه) وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که خطر ریزش بهمن را به دنبال دارد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به حادثه وقوع بهمن در۵ دی‌ماه ۱۳۹۹ اظهارکرد: هوای روز جمعه (اول بهمن‌ماه) بسیار فریبنده است چراکه در شهر چندان خبری از سرما نیست اما در ارتفاعات وزش باد شدید و سوزناک پیش‌بینی می‌شود و از کوهنوردان خواهشمندیم که در این روز به کوهنوردی نروند تا حادثه تلخ سال گذشته تکرار نشود.

ضیاییان تصریح کرد: طی روزهای آینده تغییرات چشمگیری در وضعیت دما نخواهیم داشت.

وی درباره هشداری که در فضای مجازی در زمینه تاریخی و بی‌سابقه بودن سرمای بامداد امروز منتشر شده است، گفت: هوا سرد است اما تاریخی نیست و طبیعت فصل است و در برخی نقاط شمال غرب مانند ورزقان کمتر از ۲۰- درجه سانتیگراد است البته هشدارهای لازم برای چنین شرایطی صادر شده است.

ضیاییان در پایان تاکید کرد: مردم به منظور اطلاع دقیق از اخبار هواشناسی تنها به هشدارها و اطلاعیه‌های صادر شده از سوی سازمان هواشناسی که در رسانه‌های معتبر منتشر می شود، توجه کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.